Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborg står värd för utställningen Göteborg VS New York av fotograf Ingela Vågsund

Den 5 mars öppnade fotoutställningen Göteborg VS New York på Radisson Blu Scandinavia hotell i Göteborg. Fotografen är Ingela Vågsund, som under de senaste åren har dedikerat sitt liv till att porträttera olika miljöer och destinationer. Idén till utställningen Göteborg VS New York kom efter att hon varit på jobb i New York för Radisson Matinique, och samlat på sig en fantastisk portfölj av miljöbilder som hon genast fick beställningar på från svenska kunder.

Ingela Vågsund är en fotograf med ett gediget intresse för reseindustrin och fotokonst.  Den 5 mars öppnar utställningen på hotell i Göteborg, Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborg, som självklart är öppen även för allmänheten. Här kommer Ingela att visa fotokonst från New York och från Göteborg, visat på ett vackert och lite annorlunda sätt.  Miljöerna är lätt att känna igen, där finns en närhet till vatten, broar och vackra byggnader och detaljer. Bilderna är i storformat på stora canvas. Ingela har redan fått flertalet beställningar på sina motiv, och ser fram emot att ha en öppen utställning i en hotellmiljö.

”Jag arbetar som fotograf på heltid och att få fånga magiska ögonblick är en utmaning som jag älskar och som jag brinner för” säger Ingela Vågström. ”Jag har fotat en hel del 5 stjärniga hotell i världen, bland annat Radisson Matinique på Broadway i New York. Där fotade jag även stadsbilder som blivit mina riktiga storsäljare i canvas” fortsätter Ingela.

”Vi har jobbat med Ingela för att fota miljöer på hotellet, alltid med fantastiskt reslutat. När vi fick höra att hennes bilder från New York blivit eftertraktade ställde vi frågan om Ingela skulle vara intresserad av att ställa ut sina bilder i samband med att vi förebereder Göteborg för den årliga TUR-mässan som en dedikering till staden och till den reslust som våra gäster och Göteborgarna känner” säger Eric Cevey VD på Radisson Blu Scandinavia Hotel. ”Vi hoppas att våra gäster och allmänheten kommer att uppskatta Ingelas konst, och vi välkomnar alla som vill att titta förbi i vår lobby för att uppleva detta”.

+47 9488 1861, angelica.montez@rezidor.com

Om Radisson Blu Scandinavia, hotell i Göteborg centralt

Radisson Blu Scandinavia Hotel är hotell i Göteborg, centalt beläget vid Drottningtorget och inrymmer 349 rum och sviter, konferensfaciliteter för 500 personer och stor restaurang, bankett och barverksamhet. Hotellet har fått utmärkelsen Expedia Insiders select, Tripadvisor Certificate of Excellence.

Carlson Rezidor Hotel Group – etablerad i början på 2012 – är en av världens största och mest dynamiska hotellkoncerner. Carlson Rezidor Hotel Groups portfölj innehåller mer än 1 300 hotell. Koncernen har en global närvaro i 80 länder och en stark uppsättning globala varumärken (Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni och Park Plaza®). På de flesta av koncernens hotell kan gäster använda lojalitetsprogrammet Club Carlson, ett av världens mest givande förmånsprogram för återkommande gäster. Carlson Rezidor Hotel Group och koncernens varumärken har mer än 80 000 anställda. För rum, Göteborg, finns bl a Radisson Blu Scandinavia Hotel.

http://www.carlson.com; http://www.rezidor.com