Radisson Blu vinner Business Travel Award som bästa hotellkedja

När affärsresepriset Business Travel Award delades ut på TUR-mässan i Göteborg utsågs Radisson Blu till bästa hotellkedja. Business Travel Award delas ut av branschtidningen Travel News, affärsreseföreningen SBTA och undersökningsföretaget Resegeometri. Vinnarna utses genom en undersökning bland 3 000 affärsresenärer och inköpare av affärsresor som betygsätter de reseleverantörer man använder sig av. Priserna delas ut för sjunde året i rad.

Radisson Blu vann kategorin Bästa hotellkedja. Johanna Wessman Fresnel, Director of Sales Carlson Rezidor Hotel Group Sweden, tog emot priset vid en ceremoni vid TUR-mässan i Göteborg:

- Det känns fantastiskt att ta emot priset i år just här i Göteborg, där vi precis öppnat vårt nyaste hotell – Radisson Blu Riverside, säger Johanna Wessman Fresnel.

Radisson Blu Riverside är ett utmärkt exempel på ett hotell som har all den funktionalitet och service som affärsresenären kräver. Hotellet har 265 moderna och rökfria hotellrum och sviter, samtliga med gratis trådlöst höghastighets internet – något som är standard för Radisson Blus samtliga hotell - samt fri tillgång till Body Lab Wellness and Fitness beläget högst upp i hotellet. Radisson Blu Riverside har också en konferensavdelning med kapacitet för upp till 1 000 personer samt restaurang och bar.

Radisson Blu Hotels & Resorts - några av våra hotell runt om i Sverige

Radisson Blus fantastiska flaggskeppsbyggnader hittas på förstklassiga lägen i våra större svenska städer så som Malmö, Stockholm och Göteborg. Denna framgångsrika hotellkedja har över 230 hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA).

I Stockholm kan du bland annat boka rum på Radisson Blu Royal Viking Hotell, Stockholm, precis bredvid Centralstationen och Cityterminalen. Du kan också boka boende på Radisson Blu SkyCity Hotell, Arlanda Airport.

Åk söderut, till sydliga Skåne, och testa ett fint Malmö-hotell, Radisson Blu Hotel, Malmö. Du bor centralt och nära mysiga restauranger, sevärdheter och Malmös mest kända shoppingstråk. I Uppsala ligger förstklassiga Radisson Blu Hotell, Uppsala, när du är på besök i studentstaden.

I Göteborg kan du bo på eleganta Radisson Blu Scandinavia Hotell, Göteborg. Härifrån är det gångavstånd till stadens bästa shoppinggator och fina sevärdheter.

För mer information, vänligen kontakta:

Radisson Blu, det mest exklusiva varumärket i Carlson Rezidor Hotel Groups hotellportfölj, erbjuder sina gäster förstklassig service och en modern och exklusiv hotellupplevelse. Radisson Blu har mottagit flera utmärkelser som bästa hotellkedja och har uppmärksammats för sin serviceanda ”Yes I Can”, samt sin ”100 % Guest Satisfaction Guarantee”. Radisson Blu erbjuder kostnadsfritt bredband på samtliga hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA).
De flesta av Radisson Blus fastigheter i EMEA drivs av Rezidor Hotel Group. Bolagets nuvarande portfölj innehåller mer än 260 hotell i drift eller under utveckling.
För mer information, besök www.radissonblu.com

– etablerad i början på 2012 – är en av världens största och mest dynamiska hotellkoncerner. Carlson Rezidor Hotel Groups portfölj innehåller mer än 1 300 hotell. Koncernen har en global närvaro i 80 länder och en stark uppsättning globala varumärken (Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni och Park Plaza®). På de flesta av koncernens hotell kan gäster använda lojalitetsprogrammet Club Carlson, ett av världens mest givande förmånsprogram för återkommande gäster. Carlson Rezidor Hotel Group och koncernens varumärken har mer än 80 000 anställda. Carlson Rezidor Hotel Group har sitt huvudkontor i Minneapolis, USA, och i Bryssel, Belgien. http://www.carlson.com; http://www.rezidor.com