Radisson Blu Waterfront återigen bästa hotell i Sverige när TripAdvisors gäster själva röstar

När den globala konsumentwebben TripAdvisors användare röstat fram 2013 års bästa svenska hotell hamnar Radisson Blu Waterfront Hotell i Stockholm i topp. TripAdvisor.com är en reseguide där konsumenter både kan recensera hotell, restauranger, barer med mera, likväl som få hjälp att hitta rätt ställe att besöka.

Radisson Blu Waterfront i Stockholm toppar listan över medlemmarnas 25 svenska favorithotell, med följande motivering: ”Det här är ett fantastiskt ställe att bo på. Utmärkta rum och bra service, nära till transporter och en kort promenad till gågator och Gamla stan i Stockholm.”

- Vi är mycket stolta och glada över att återigen erövrat förstaplatsen när gästerna skälva betygsätter sina favorithotell, säger Radisson Blu Waterfront Hotels General Manager Sam Holmberg.

Radisson Blu Waterfront Hotel utsågs redan 2012 till bästa svenska hotell av både TripAdvisor, Hotels.com och Bookings.com.

Radisson Blu Waterfront Hotel & Stockholm Waterfront Congress Centre ligger i hjärtat av Stockholm. Hotellet är beläget mitt i centrala Stockholm, med gångavstånd till Centralstationen och Arlanda Express. Läget gör det idealiskt för både affärsresenärer och turister, med sin närhet till Stockholms affärsdistrikt, shopping, Gamla Stan, Kungliga slottet och Stadshuset.

Stora hotellrum med utsikt mot Riddarfjärden
Inför en övernattning i Stockholm, erbjuder hotellet 414 moderna, rökfria rum och sviter. Dessa är inredda av den engelska designbyrån RPW Design som är en av världens ledande inredningsbyråer. Många av hotellrummen har en fantastisk utsikt över Riddarfjärdens vattendrag och Stadshuset. Hotellets tre sviter är belägna på hotellets översta våning och har panoramafönster med utsikt som vetter mot Mälaren, Riddarfjärden och Stadshuset. Den största sviten är hela 74 kvm stor och omfattar ett sovrum med dubbelsäng, badrum med badkar och separat gästtoalett samt ett vardagsrum med soffgrupp och matbord. Hotellets samtliga rum och sviter har gratis trådlöst Internet som är standard för Radisson Blus samtliga hotell.

Svenska och internationella specialiteter
Hotellets bidrag till restauranger i Stockholm, är RBG Bar & Grill, Radisson Blu Waterfront Hotellets egna konceptrestaurang . Förutom nationella och internationella rätter, erbjuder restaurangen också en avkopplande atmosfär och utsikt över Mälaren och Stockholms storstadspuls. RBG Bar & Grill kan ta emot upp till 230 sittande matgäster. I hotellets egen avslappnade lobbybar serveras uppfriskande drycker med lättare tilltugg. Vill man hellre äta något på hotellrummet har hotellet 24 timmas rumsservice.

Stockholm Waterfront Congress Centre
För konferens i Stockholm, passar kongressanläggningen perfekt. Den har en 14 000 m² flexibel golvyta, inklusive ett auditorium med en takhöjd på 17 meter och är stort nog för en publik på upp till 3 000 personer. Anläggningen har också en bankettsal med plats för upp till 2 000 gäster och på andra och tredje våningen finns det ett businesscenter som består av ett antal mötesrum av varierande storlek med plats för cirka 1 000 personer. Många av kongressens väggar och tak kan flyttas runt eller lyftas bort för att dela upp ytan eller skapa större utrymmen. Avancerade lösningar för belysning, ljud och telekommunikationer är också integrerade och Rezidors internationellt erfarna serviceteam garanterar lyckade arrangemang - från mindre styrelsemöten till stora konferenser och sporthöjdpunkter.

För mer information, vänligen kontakta:

Radisson Blu, det mest exklusiva varumärket i Carlson Rezidor Hotel Groups hotellportfölj, erbjuder sina gäster förstklassig service och en modern och exklusiv hotellupplevelse. Radisson Blu har mottagit flera utmärkelser som bästa hotellkedja och har uppmärksammats för sin serviceanda ”Yes I Can”, samt sin ”100 % Guest Satisfaction Guarantee”. Radisson Blu erbjuder kostnadsfritt bredband på samtliga hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA).
De flesta av Radisson Blus fastigheter i EMEA drivs av Rezidor Hotel Group. Bolagets nuvarande portfölj innehåller mer än 260 hotell i drift eller under utveckling.
För mer information, besök www.radissonblu.se

– etablerad i början på 2012 – är en av världens största och mest dynamiska hotellkoncerner. Carlson Rezidor Hotel Groups portfölj innehåller mer än 1 300 hotell. Koncernen har en global närvaro i 80 länder och en stark uppsättning globala varumärken (Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni och Park Plaza®). På de flesta av koncernens hotell kan gäster använda lojalitetsprogrammet Club Carlson, ett av världens mest givande förmånsprogram för återkommande gäster. Carlson Rezidor Hotel Group och koncernens varumärken har mer än 80 000 anställda. Carlson Rezidor Hotel Group har sitt huvudkontor i Minneapolis, USA, och i Bryssel, Belgien. http://www.carlson.com; http://www.rezidor.com