Radisson Blu Waterfront nytt officiellt hotell för DN.Galan

Från och med 2013 är Radisson Blu Waterfront Hotel vid Stockholms Centralstation nytt officiellt hotell för DN.Galan. Det innebär att aktiva, managers, internationella gäster, media med flera kommer att husera på Waterfront under DN.Galanveckan 19–25 augusti.

”Vi är verkligen glada över att ha Radisson Blu Waterfront som officiellt hotell för DN.Galan, säger Anders Tallgren som är verksamhetschef i Stadionklubbarna som arrangerar DN.Galan och fortsätter: ”Det är ett nytt hotell med stora ytor och en modern och internationell stil i ett perfekt läge. För vår del kommer det att innebära en helhetslösning där vi kan erbjuda alla kategorier av gäster boende på samma ställe och där också presscentret finns och presskonferenserna genomförs.”

Kenth Larsson är försäljnings- och marknadschef Radisson Blu Waterfront Hotel och är också han glad över att husera DN.Galans gäster:

”Vi är stolta att få samarbeta med ett så högklassigt evenemang som DN.Galan. Det passar in i vår sportiga profil som både nationellt och internationellt hotell och mötesplats. Vårt fokus på service ihop med vårt läge mitt i stan kommer att passa både aktiva och arrangörer. Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete med

DN.Galan.”

Radisson Blu Waterfront Hotel har 414 rum och öppnade den 20 januari 2011. Restaurang, bar och gym finns i hotellet som har en direkt inomhusanslutning till kongressdelen.

Fler Radisson Blu-hotell i närheten

Affärs- och fritidsresenären med sikte på våra större svenska städer, kan bo på bekväma och förstklassiga Radisson Blu-hotell. Bo på Radisson Blu Royal Viking Hotell, ett bekvämt hotell i Stockholm vid Stockholm Central. Du som istället är i behov av ett hotell nära flygplatsen, lär trivas på familjevänliga Radisson Blu SkyCity Hotell Arlanda Airport. Om du istället skulle behöva ett boende i Uppsala, testa förstklassiga Radisson Blu Hotell Uppsala. Mysiga Göteborg bjuder på många sevärdheter och attraktioner, och du som behöver ett bekvämt boende, boka hotellrum på Radisson Blu Scandinavia Hotell, Göteborg.

För mer information, vänligen kontakta:

Radisson Blu, det mest exklusiva varumärket i Carlson Rezidor Hotel Groups hotellportfölj, erbjuder sina gäster förstklassig service och en modern och exklusiv hotellupplevelse. Radisson Blu har mottagit flera utmärkelser som bästa hotellkedja och har uppmärksammats för sin serviceanda ”Yes I Can”, samt sin ”100 % Guest Satisfaction Guarantee”. Radisson Blu erbjuder sedan 2005 kostnadsfritt bredband på samtliga hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA).
De flesta av Radisson Blus fastigheter i EMEA drivs av Rezidor Hotel Group. Bolagets nuvarande portfölj innehåller fler än 265 hotell i drift eller under utveckling i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA).

För mer information, besök www.radissonblu.se

– etablerad i början på 2012 – är en av världens största och mest dynamiska hotellkoncerner. Carlson Rezidor Hotel Groups portfölj innehåller fler än 1 300 hotell. Koncernen har en global närvaro i 100 länder och territorier och en stark uppsättning globala varumärken (Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni och Park Plaza®). På de flesta av koncernens hotell kan gäster använda lojalitetsprogrammet Club Carlson, ett av världens mest givande förmånsprogram för återkommande gäster. Carlson Rezidor Hotel Group och koncernens varumärken har mer än 80 000 anställda.

För mer information besök http://www.carlson.com; http://www.rezidor.com