Rezidor förstärker sin ledningsgrupp

Hotellkedjan Carlson Rezidor förstärker nu sin ledningsgrupp med Olivier Harnisch, Executive Vice President & Chief Operating Officer och Elie Younes, Senior Vice President, Head of Group Development.

Olivier Harnisch efterträder Wolfgang M. Neumann som i sin tur tar över efter Kurt Ritter som företagets nya President & CEO. Harnisch kommer senast från tjänsten som Vice President, Northern and Central Europe på Hilton Worldwide och har många års internationell erfarenhet från hotellbranschen. Harnisch kommer att finnas på plats på huvudkontoret i Bryssel och kommer att ingå i ”Executive Committee” som leds av President och CEO Wolfgang M. Neumann. Han kommer främst att arbeta med att leda Rezidors operationella organisation som omfattar Norden, Europa, Ryssland, Mellanöstern och Afrika.

– Jag är glad över att få bli en del av ett så dynamisk och ambitiöst företag som Rezidor. Med sitt fantastiska arv, sina starka varumärken och sin unika energi, har Rezidor en god utvecklingspotential. Jag ser fram emot att kunna bidra till Rezidors fortsatta framgång, säger Olivier Harnisch.

Elie Younes börjar den 1 januari 2013. Han började arbeta för Rezidors regionala kontor i Dubai 2010 för att i oktober 2012 ta över rollen som tillförordnad chef för Rezidors avdelning för företagsutveckling. I sin nya roll kommer Younes att vara stationerad i Bryssel i Belgien. Även Younes kommer att ingå i Rezidors ”Executive Committee”.

– Jag är glad att ha blivit utvald till den här rollen och att få leda vår tillväxtstrategi och genomförandet av den. Rezidor har alla beståndsdelar som krävs för att nå exceptionell framgång genom starkt ledarskap, fantastiska talanger och Route 2015-strategin, säger Elie Younes.

Om Radisson Blu Hotels & Resorts i Sverige

Radisson Blus flaggskeppsbyggnader finns på förstklassiga lägen i svenska storstäder så som Malmö, Stockholm och Göteborg. För närvarande har Radisson Blu Hotels & Resorts över 230 hotell i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA).

När du är över i Göteborg, boka bekvämt boende på ett elegant hotell i Göteborg, Radisson Blu Scandinavia Hotell. Här finns ett förstklassigt hälsocenter som du kan koppla av på. När du istället känner för att åka söderut, till sköna Skåne, boka bekvämt boende på detta Malmö-hotell, Radisson Blu Hotel, Malmö. Du bor centralt och kan avnjuta en god lunchbuffé på Thott´s restaurang i skön skandinavisk miljö. I Stockholm finns bland annat Radisson Blu Royal Viking Hotell, bredvid Centralstationen och Cityterminalen och Radisson Blu SkyCity Hotell på Arlanda. I Uppsala ligger också ett förstklassigt nybyggt Radisson Blu-hotell.

Om Park Inn by Radisson i Sverige

Park Inn by Radisson är en mellanklasskedja som fokuserar på en prisvärd hotellupplevelse. Hotellkedjan erbjuder över 140 hotell i USA, Kanada, Europa, Afrika och Mellanöstern.

När du är i Stockholm, bo nära Solna Business Park och Friends Arena, bo på Park Inn by Radisson Solna Hotell. Eller så kan du åka över till den trendiga stadsdelen Hammarby Sjöstad och under vintertid också passa på att åka skidor. Här finns Stockholms enda skidbacke, Hammarbybacken och hotellet Park Inn by Radisson Stockholm Hammarby Sjöstad ligger bredvid. För resenärer med behov av ett boende nära Arlanda Flygplats, finns Park Inn by Radisson Stockholm-Arlanda Hotell. Park Inn by Radisson Malmö Hotell ligger i Västra Hamnen, Malmö och i Studentstaden Uppsala finns Park Inn by Radisson Uppsala Hotell.

För mer information, vänligen kontakta:

Carlson Rezidor Hotel Group – etablerad i början på 2012 – är en av världens största och mest dynamiska hotellkoncerner. Carlson Rezidor Hotel Groups portfölj innehåller mer än 1 300 hotell. Koncernen har en global närvaro i 80 länder och en stark uppsättning globala varumärken (Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni och Park Plaza®). På de flesta av koncernens hotell kan gäster använda lojalitetsprogrammet Club Carlson, ett av världens mest givande förmånsprogram för återkommande gäster. Carlson Rezidor Hotel Group och koncernens varumärken har mer än 80 000 anställda. Carlson Rezidor Hotel Group har sitt huvudkontor i Minneapolis, USA, och i Bryssel, Belgien. http://www.carlson.com; http://www.rezidor.com