Sprudlande cocktailparty när Radisson Blu Waterfront Hotel & Stockholm Waterfront Congress Centre firade 1 år

När Radisson Blu Waterfront Hotel & Stockholm Waterfront Congress Centre uppfördes för ett år sedan förändrades Stockholms stadssiluett för alltid. Carlson Rezidors nya flaggskepp har blivit en stor succé för både hotell- och konferensgäster. I onsdags firades 1-årsjubilaren med ett storslaget cocktailparty i mysig ”hemma-hos” stil ackompanjerat av artisten David Urwitz.

Hotell i Stockholm, Radisson Blu Waterfront & Stockholm Waterfront Congress Centre 1 års-jubileum

Det märktes tydligt att mycket arbete låg bakom förberedelserna inför firandet av detta hotell i Stockholm, Radisson Blu Waterfront Hotel & Stockholm Waterfront Congress Centres 1-årsjubileum. Hela femte våningen på hotellet var specialinredd av EDGE som en komplett lägenhet med olika typer av rum, balkong och trädgård med bl.a. lekande barn och hundar. De runt 350 gästerna avnjöt en välkomstdrink på balkongen medans Sam Holmberg, VD, cyklade in på den lilla gräsplätten och höll ett välkomsttal.

Gästerna kunde under kvällen njuta av en välsmakande buffé, komponerad av Kökschef Rudi Wegner, som tillsammans med dryck serverades runtom i ”lägenheten”. Den svenska musikern David Urwitz uppträdde och underhöll gästerna under kvällen för att senare avlösas av DJ.

Sedan starten för ett år sedan har Radisson Blu Waterfront Hotel haft mer än 127 000 gäster, intagit förstaplatsen för bästa hotell hos Tripadvisor, Hotels.com och Bookings.com samt besökts av celebriteter som Dalai Lama och Kevin Costner.

-        Det här året har gått så fort, säger Sam Holmberg.

-        Vi är mycket stolta över Radisson Blu Waterfront Hotels framgångsrika år.

Radisson Blu Waterfront Hotel & Stockholm Waterfront Congress Centre är beläget mitt i centrala Stockholm, med gångavstånd till Centralstationen och Arlanda Express. Läget gör det idealiskt för både affärsresenärer och turister, med sin närhet till Stockholms affärsdistrikt, shopping, Gamla Stan, Kungliga slottet och Stadshuset.

Övernattning Stockholm: Stora hotellrum med utsikt mot Riddarfjärden
För övernattning, Stockholm är hotellets 414 moderna, rökfria rum och sviter, inredda av den engelska designbyrån RPW Design som är en av världens ledande inredningsbyråer.  Många av hotellrummen har en fantastisk utsikt över Riddarfjärdens vattendrag och Stadshuset. Hotellets tre sviter är belägna på hotellets översta våning och har panoramafönster med utsikt som vetter mot Mälaren, Riddarfjärden och Stadshuset. Den största sviten är hela 74 kvm stor och omfattar ett sovrum med dubbelsäng, badrum med badkar och separat gästtoalett samt ett vardagsrum med soffgrupp och matbord. Hotellets samtliga rum och sviter för övernattning i Stockholm har gratis trådlöst Internet som är standard för Radisson Blu:s samtliga hotell.

Njut av svenska och internationella specialiteter på hotell i Stockholm city:
Radisson Blu Waterfront Hotel har en egen konceptrestaurang - RBG Bar & Grill som förutom nationella och internationella rätter, erbjuder en avkopplande atmosfär och utsikt över Mälaren och Stockholms storstadspuls. Detta hotell i Stockholm city har restaurangen RBG Bar & Grill, som kan ta emot upp till 230 sittande matgäster. I hotellets egen avslappnade lobbybar serveras uppfriskande drycker med lättare tilltugg. Vill man hellre äta något på hotellrummet har hotellet 24 timmas rumsservice.

Stockholm Waterfront Congress Centre
Kongressanläggningen har en 14 000 m² flexibel golvyta, inklusive ett auditorium med en takhöjd på 17 meter och är stort nog för en publik på upp till 3 000 personer. Anläggningen har också en bankettsal med plats för upp till 2 000 gäster och på andra och tredje våningen finns det ett businesscenter som består av ett antal mötesrum av varierande storlek med plats för cirka 1 000 personer. Många av kongressens väggar och tak kan flyttas runt eller lyftas bort för att dela upp ytan eller skapa större utrymmen. Avancerade lösningar för belysning, ljud och telekommunikationer är också integrerade och Rezidors internationellt erfarna serviceteam garanterar lyckade arrangemang - från mindre styrelsemöten till stora konferenser och sporthöjdpunkter.

+47 9488 1861, Angelica.Montez@Rezidor.com

Carlson Rezidor Hotel Group – etablerad i början på 2012 – är en av världens största och mest dynamiska hotellkoncerner. Carlson Rezidor Hotel Groups portfölj innehåller mer än 1 300 hotell. Koncernen har en global närvaro i 80 länder och en stark uppsättning globala varumärken (Radisson Blu, Radisson®, Country Inns & Suites By CarlsonSM, Park Inn by Radisson, Hotel Missoni och Park Plaza®). På de flesta av koncernens hotell kan gäster använda lojalitetsprogrammet Club Carlson, ett av världens mest givande förmånsprogram för återkommande gäster. Carlson Rezidor Hotel Group och koncernens varumärken har mer än 80 000 anställda.

http://www.carlson.com; http://www.rezidor.com

Om Radisson Blu Hotels & Resorts

Radisson Blu Hotels & Resorts (fd Radisson SAS Hotels & Resorts) en del av Rezidor Hotel Group, erbjuder sina gäster förstklassig service och en modern och exklusiv hotellupplevelse. Radisson Blu har mottagit flera utmärkelser som bästa hotellkedja och har uppmärksammats för sin serviceanda ”Yes I Can”, samt sin "100 % Guest Satisfaction Guarantee".  I september 2005 införde Radisson Blu Hotels & Resorts, som första internationella hotellkedja, kostnadsfritt bredband på samtliga hotell. Radisson Blu har idag över 260 hotell i drift eller under uppbyggnad i Europa, Mellanöstern och Afrika.