Vilket hotell i Göteborg city har den snyggaste balkongen?

Radisson Blu Scandinavia Hotel inreder balkonger och låter dig bestämma!

Radisson Blu Scandinavia Hotel är ett förstaklasshotell beläget mitt i hjärtat av Göteborg. Hotellet har 349 rum och 35 sviter, varav 14 har en stor härlig balkong på minst 18 m2 som fram till nu varit outnyttjade och ostylade.

Projektet kommer se till att hotell i Göteborg city kommer att få konkurrera mot en nystylad Radisson Blu Scandinavia Hotel. I ett samarbete med inredningsdesignern Pernilla Åsberg från Aria interiör och Bra Sommarmöbler inreds till att börja med fyra balkonger i olika stilar: asiatisk, klassiskt nordisk, modern samt romantisk.

-        Snygga utomhusmiljöer och mysigt balkongliv är en växande trend och vi vill gärna ge våra hotellgäster något extra. Genom att låta en inredningsdesigner styla balkongerna skapar vi ett mer inbjudande boende. Vårt mål är att vi ska ha Göteborgs snyggaste och bästa hotellbalkonger, säger Eric Cevey, General Manager på Radisson Blu Scandinavia Hotel.

För att utse den snyggaste balkongen har Radisson Blu Scandinavia Hotel valt att involvera sina gäster, kunder och andra intresserade. Utifrån de fyra balkongerna ska den snyggaste balkongen utses genom en omröstning på Facebook. Den vinnande balkongen kommer sedan att ligga till grund när de övriga tio balkongerna ska inredas.

-        Det har varit ett fantastiskt roligt jobb att få inreda balkongerna på Radisson Blu Scandinavia Hotel. Min målsättning har varit att skapa inbjudande men moderna uterum och därför har jag inrett med de senaste inom möbler, textilier, växter och belysning. Sommaren är balkongens högsäsong men min förhoppning är att de ska tillföra något till rummet även under övriga årstider, säger Pernilla Åsberg från Aria interiör.

Så här går omröstningen till:
Från den 3 juni till den 8 juli kan man gå in och rösta på den ”bästa balkongen” på Facebook (www.facebook.com/radissonbluscandinavia). Den vinnande balkongen kommer sedan att ligga till grund till inredningen av övriga balkonger. Bland de som röstar kommer Radisson Blu Scandinavia Hotel att dela ut en natt i sviten med den ”bästa balkongen”, baserat på den bästa motiveringen. Vinnaren får också en middag för två i hotellets restaurang samt ett presentkort på 1 000 kronor på Bra Sommarmöbler. Andrapriset är en weekend på världens första designhotell Radisson Blu Royal i Köpenhamn som designats av Arne Jacobsen. Dessutom delas två bonusvinster i form av en weekendövernattning samt presentkort på 500 kronor på Bra Sommarmöbler ut till två av förstapristagarens vänner som också har röstat!

Mer information om de olika stilarna:
Asiatisk: Svarta möbler, växter som för tankarna till en japansk trädgård, vattenblänk, plats för reflektion och stillhet.

Klassisk Nordisk: Som en glasveranda med stora klassiska korgstolar, vilstol i grått trä, pelargonier, rosor och blommiga textilier.
Modern: Stilrent och stramt. Design och starka färger.
Romantisk: Som en amerikansk veranda på Long Island. Svulstiga rottingfåtöljer med 50-tals look och deck-chair i teak.

For ytterligare information vänligen kontakta:

Mob. 47 9488 1861, e-post: angelica.montez@rezidor.com

Om The Rezidor Hotel Group

Rezidor hotellgruppen är ett av världens snabbast växande hotellföretag i världen. Gruppens affärsportofölj består av mer än 400 hotell med 86300 hotellrum i över 60 länder.Rezidor driver varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Park Inn by Radisson och Country Inns & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika och har även sina goldpoints plussmloyalty program för stamkunder. Med ett världsomfattande licens avtal med italienska modehuset Missoni, Rezidor sköter nu och utvecklar nya livsstilsvarumärket Hotel Missoni.I november 2006 listades Razidor på Stockholmbörsen med Carlson som huvudaktieägaren. Carlson är ett privat och globalt reseföretag med basen i USA, Minneapolis. Huvudkontoret av Rezidor Hotel Group är baserad i Bryssel, Belgien. För mer information om Rezidor, vänligen besök www.rezidor.com