Vinnaren i Rezidors designtävling är korad - belgare knep första priset

Rezidors populära sommartävling ”Designa ditt eget hotellrum” är avgjord och vann gjorde Wim Alenus från Belgien. Det som juryn fastnade för i Wims rum, vilket inom kort kommer att färdigställas på Radisson Blu Royal Hotel i Bryssel, var att det präglas av en eklektisk och elegant stil med ett “hem ljuva hem”-tema.

Hela 12 345 tävlingsbidrag inkom till tävlingen och juryn hade minst sagt en tuff uppgift att välja ut vinnaren. Wim Alenus bidrag tävlande mot ytterligare 10 bidrag i en finalomgång. Bland dessa finalister fanns svenska Lena Eriksson med sin mood board “Romance in France - Elegant romantik med touch av det rustika” för Nice Radisson Blu Hotel. I Sverige har Radisson Blu b la hotell i Malmö, Göteborg och Stockholm.

Vinnaren Wim Alenus beskriver själv sitt bidrag som det perfekta och balanserade rummet utan onödiga och störande element, som gjort för att slappna av i en söndagsmorgon. Wim kan se fram emot hela 30 dagar under det kommande året i “sitt” rum. Ytterligare 10 finalister får spendera en helg i Wims rum.

-        Med ord som eklektiskt, hem ljuva hem, elegant, avkopplande och verklighetstroget, beskriver medlemmarna i juryn det vinnande bidraget, säger John Kennedy, Vice President Marketing and Customer Relationship Management inom Rezidor Hotel Group.

-        Vi älskade detta rum på grund av sin ”välkommen hem” -stil samtidigt som rummet bjöd på med ett fantastiskt färgschema och en stilmedvetenhet i valet av möblemang som Wim ville skulle prägla rummets atmosfär, säger Eugene Staal, Senior Vice President Technical Development på Rezidor.

Så här gick tävlingen till:

Tävlingen var öppen för alla och varje deltagare skulle namnge sitt rum och kort beskriva den känsla man ville förmedla med sitt bidrag. Deltagarna fick sedan själva marknadsföra sina bidrag för att samla in tillräckligt med röster för att bli en av de fem mest populära bidragen. Ytterligare sex bidrag togs fram av en oberoende jury där man till sist utsåg vinnaren utifrån de elva bästa bidragen.

Juryn bestod av Bart Canini, chef för Creneau International, en global desingkonceptbyrå, den berömda svenske designern Christian Lundwall, och Eugene Staal, Senior Vice President Technical Development på Rezidor.

Vill du veta mer om det vinnande rummet och de andra bidragen, besök: www.design.radissonblu.com.

47 9488 1861, Angelica.Montez@Rezidor.com

Radisson Blu Hotels & Resorts (tidigare Radisson SAS Hotels & Resorts), som är en del av Rezidor Hotel Group, står för en modern och exklusiv hotellupplevelse med förstklassig service. Radisson Blu har mottagit flera utmärkelser som Bästa Hotellkedja och har uppmärksammats för sin ”Yes I Can” serviceanda och sin "100% Guest Satisfaction Guarantee"”.  I Sverige har Radisson Blu bland annat hotell i Göteborg, Malmö och Stockholm. I september 2005 initierade Radisson Blu Hotels & Resorts som första internationella hotellkedja kostnadsfritt bredband på samtliga hotell. Radisson Blu har idag över 250 hotell i drift eller under uppbyggnad med över 58 300 rum i Europa, Mellanöstern och Afrika. För mer information, besök www.radissonblu.se

The Rezidor Hotel Group är en av världens snabbast växande hotellkedjor. I kedjans porfolio finns över 400 operativa hotell som är under ständig utveckling och tillsammans har mer än 86 300 rum i över 60 länder. Rezidor driver hotellverksamhet under varumärkena Radisson Blu Hotels & Resorts, Regent Hotels & Resorts, Park Inn och Country Inns & Suites i Europa, Mellanöstern och Afrika. Trogna hotellgäster har möjlighet att ta del av lokalitetsprogrammet ”Golden Plus”. I licensavtal med stilbildande italienska modehuset Missoni driver och utvecklar Rezidor nya livsstilsvarumärket Hotel Missoni. Rezidor är sedan november 2006 listat på Stockholmsbörsen. Huvudsaklig aktieägare är Carlson Companies. Rezidor Hotel Groups huvudkontor är placerat i Bryssel, Belgien. För mer information, besök www.rezidor.com