En vecka – sex nya hotell!

Rezidor SAS stärker sin internationella marknadsposition Rezidor SAS Hospitality har signerat kontrakt gällande sex nya hotell på endast en vecka och förstärker därmed sin ställning som ett av världens snabbast växande hotellföretag. De nya hotellen inkluderar The Regent Dubrovnik (Kroatien), Radisson SAS Resort and Spa, Dubrovnik (Kroatien), Radisson SAS Hotel, Cardiff (Storbritannien), Park Inn Sawley Marina, East Midlands (Storbritannien), Park Inn Belfast (Nordirland) samt Radisson SAS Hotel, Dakar (Senegal). - Vi är stolta över att kunna tillkännage tillskottet av sex nya hotell till vår portfölj, som alla är signifikanta för våra fortsatta tillväxtplaner för Rezidor SAS. Med ett urval av starka varumärken och vårt opportunistiska tillvägagångssätt har vi lyckats ta oss in på rätt marknad vid rätt tillfälle, säger Kurt Ritter, koncernchef Rezidor SAS Hospitality. Vårt fokus för kommande år är att vidare utvecklas i Ryssland, Östeuropa samt Afrika, samtidigt som vi bibehåller och stärker vår position på våra hemmamarknader. • The Regent Dubrovnik får 120 rum, spektakulär vy över Adriatiska havet samt ett luxuöst Spa och wellnesscenter. Hotellet beräknas öppna i mars 2008. • Radisson SAS Resort and Spa, Dubrovnik med 203 rum, får även det ett superbt wellnesscenter med Thalasso. Utöver hotellrum finns 207 lägenheter som en integrerad del i hotellet, som även erbjuder flera restauranger, möteslokaler, barnfaciliteter, pooler och möjlighet till olika sporter och dykning. Hotellet beräknas öppna i mars 2008. • Radisson SAS Hotel, Cardiff är beläget i stadskärnan och får 200 rum, restaurang, bar samt mötes- och fritidsfaciliteter. Hotellet beräknas öppna i oktober 2008. • Park Inn Sawley Marina, East Midlands med 150 rum är beläget nära East Midland Airport, intill Sawlay Marina, nära M1. Hotellet får restaurang, bar, möteslokaler samt spafaciliteter och beräknas öppna hösten 2007. • Park Inn Belfast får 145 rum, en restaurang, bar, möteslokaler och wellness- samt fritidsfaciliteter. Hotellet får ett centralt läge i Belfast, som genomgått stora förändringar under senare år med omfattande satsningar och investeringar i turisminfrastrukturen för att etableras som en destination för såväl fritidsresenärer som internationella kongresser. Hotellet beräknas öppna i maj 2008. • Med Radisson SAS Hotel, Dakar, tar Rezidor SAS klivet in på en ny marknad – Senegal. Det nybyggda hotellet får 180 rum, en restaurang, två barer, mötesfaciliteter, pool, hälsoavdelning samt garage. Hotellet kommer utgöra en del av ett koncept med exklusiva lägenheter, märkesbutiker samt ett stort wellness- och fitnesscentrum. Öppning beräknas till våren 2008.