150 nya rum till Radisson SAS Hotel Manchester Airport

Rezidor Hotel Group bygger ut Radisson SAS Hotel Manchester Airport med ytterligare 150 rum, vilka beräknas öppna under första kvartalet 2010. Hotellet erbjuder då totalt 510 rum.

”Rezidor håller fast vid att växa både djupt och brett på våra hemmamarknader, och aktiv förvaltning av våra högpresterande hotell är en väsentlig del av vår strategi”, säger Kurt Ritter, koncernchef och VD för Rezidor. ”Denna utbyggnad stärker också vår position som en av Europas ledande operatörer av flygplatshotell.”

Radisson SAS Hotel Manchester Airport har direktaccess till terminalerna och tågstationen genom en Skylink. Manchesters flygplats är huvudnav för hela nordvästra Storbritannien, och med utbyggnaden av en andra landningsbana förväntas flygplatsen bli Storbritanniens näst största. Förutom dagens 360 rum och sviter erbjuder hotellet den prisbelönta restaurangen Phileas Fogg, Runway Brasserie, bar samt mötesfaciliteter, en hälsoklubb samt ett wellnesscenter.

För ytterligare information:
The Rezidor Hotel Group
Presskontakt: Kristina Windset, tel 070 590 86 38, kristina.windset@rezidor.com
Investor Relations: Christiane Reiter, tel +32 474 407 210, christiane.reiter@rezidor.com