Gordon McKinnon blir Chief Branding Officer för Carlson Hotels Worldwide

Rezidors Executive Vice President Brands, Gordon McKinnon, har utnämnts till Executive Vice President & Chief Branding Officer för Carlson Hotels Worldwide, med tillträde 1 september 2009. McKinnon kommer att vara placerad i Minneapolis och rapportera till Hubert Joly, koncernchef och vd för Carlson. ”Vi är väldigt entusiastiska över att Carlson, som äger de flesta av våra varumärken, har skapat den här nya positionen”, säger Kurt Ritter, koncernchef och vd för Rezidor. ”Utnämningen är helt i enlighet med vårt gemensamma mål att globalt harmonisera våra varumärken. Vi ser en enorm potential, särskilt för att driva varumärket Radisson med en världsomspännande konsekvent lägesplacering och servicenivå. Och med tanke på Gordon McKinnons erfarenhet och kunnande vet vi att det kommer bli framgångsrikt”, fortsätter Ritter. Gordon McKinnon, som även var Rezidors varumärkesutvecklare för Hotel Missoni och en drivande kraft bakom den framgångsrika lanseringen av detta nya livsstilsvarumärke som har utvecklats i samarbete med det legendariska italienska modehuset, kommer även fortsättningsvis att följa Hotel Missonis utveckling. Han kommer också att vara rådgivare åt Rezidor i viktiga beslut som rör varumärken och utveckling. McKinnon har ingått i Rezidor Hotel Group sedan 2002 då han lämnade Malmaison hotels i Glasgow i Skottland, där han var försäljningschef.