Ny ledning för Rezidor i Skandinavien

Martin Creydt, Area Vice President, lämnar Rezidor Hotel Group för att anta nya utmaningar i augusti 2007. Under en övergångsperiod och med omedelbar effekt kommer den skandinaviska ledningsgruppen att rapportera till Thorsten Kirschke, COO & Senior Vice President för Rezidor.

I Norden kommer Rezidor att stärka sin positionering för sitt kärnvarumärke Radisson SAS – nyligen öppnade ett av kedjans så kallade ”New Breed” hotell i norska Fredrikstad – och skruva upp tillväxttempot för mellanklasskedjan Park Inn. Kommande projekt inkluderar Park Inn Hammarby Sjöstad (öppnar 2009) samt Park Inn Congress Centre i hjärtat av Stockholm. När hotellet öppnar 2010 är det som stadens största och modernaste hotell- och kongresscenter.

”Thorsten Kirschke är en av våra mest drivande och rutinerade ledare”, säger Kurt Ritter, koncernchef och vd Rezidor, ”och han har en omfattande bakgrund inom såväl den skandinaviska som den internationella hotellmarknaden.” Innan Kirschke utnämndes till COO var han Area Vice President Central Europe. Martin Creydts efterträdare som Area Vice President Scandinavia kommer att tillkännages inom kort.

Rezidor Hotel Group är ett av världens snabbast växande hotellföretag. Förutom strategisk tillväxt på hemmamarknader såsom Skandinavien fokuserar Rezidor på nya och snabbt växande marknader såsom Mellanöstern, Ryssland och OSS. Med 23 hotell i drift och under utveckling i Ryssland och OSS är Rezidor ledande internationell hotellaktör på dessa marknader och kommer att ytterligare förstärka denna position.