Nya hotell kontrakterade i Rumänien och Österrike

Rezidor Hotel Group har kontrakterat två nya hotell. Radisson Resort Poiana Brasov i Rumänien (186 rum, skall öppna sista kvartalet 2009) samt Park Inn Klosterneuburg, Österrike (130 rum, skall öppna andra kvartalet 2009). Mellan 2007 och 2009 avser Rezidor öppna totalt 20.000 nya rum.

Poiana Brasov är pärlan bland Rumäniens skidorter, belägen 1,030 meter över havet erbjuds här några av landets bästa pister, inklusive en som är 4,000 meter lång. Sommartid lockar Poiana Brasov med vandring och klättring i de södra karpatiska bergen. Radisson Resort Poiana Brasov blir den första i Rumänien, och ”understryker Rezidors mål att öka sin närvaro i Östeuropa och att ytterligare utveckla toppklassiga resorts i regionen”, säger Kurt Ritter, koncernchef och vd Rezidor. Hotellet kommer att erbjuda, förutom 186 rum, två restauranger, en bar, spa- och wellnesscenter på över 1,000 kvm, konferenslokaler och vintertid en skridskobana. Intill hotellet planeras även en 18-håls golfbana.

Park Inn Klosterneuburg blir det tredje Park Inn-hotellet i Österrike och uppförs i en av landets mest populära turistdestinationer. Klosterneuburg är beläget vid Danubes strand och välkänt för sitt kloster och för sitt lokalproducerade vin. Det nya hotellet erbjuder 130 rum, inklusive 7 lägenhetssviter, en restaurang, en bar, konferenslokaler samt fitnesscenter. Det blir naturskönt beläget nära klostret.

Hotell: Radisson Resort Poiana Brasov, Park Inn Klosterneuburg (skall öppna)
Antal rum: 186 + 130

Mellan 2007 och 2009 avser Rezidor att öppna totalt 20.000 nya hotellrum.