Nytt Park Inn i Manchester

Rezidor Hotel Group har kontrakterat ett nytt hotell i Manchester; Park Inn Manchester Old Trafford (226 rum) beräknas öppna under andra kvartalet 2010. Tillskottet innebär att Rezidors närvaro i Storbritannien och Irland växer till 64 hotell och närmare 11,000 rum. Den totala portföljen för Park Inn i Europa, Mellanöstern och Afrika uppgår nu till 116 hotell i drift och under utveckling med nästan 20,500 rum.

”Manchester är en viktig och strategisk destination för Park Inn”, säger Kurt Ritter, koncernchef och vd Rezidor. ”Det här blir vårt andra Park Inn i staden förutom Park Inn Manchester som slår upp portarna under tredje kvartalet 2009.” Rezidor utvecklar det nya hotellet tillsammans med Vineyard Hotels LLP.

Det nya hotellet blir beläget endast 10 minuter från stadskärnan och 20 minuter från Manchesters internationella flygplats. Det uppförs inom gångavstånd från Trafford Centre, ett stort shoppingcenter och Old Trafford Stadium, hemmaarena för Manchester United. I omgivningarna finns även Old Trafford Cricket Ground samt the Lowry, ett kombinerat teater- och gallerikomplex, Trafford Park Industrial Estate som huserar mer än 1,400 företag, Imperial War Museum, ett av Storbritanniens mest omtalade muséer samt Media City, ett omfattande kontorskomplex vid Salford Quays.

Förutom 226 rum kommer fastigheten, med 11 våningar, att erbjuda restaurang, bar, mötesfaciliteter samt ett gym.

Hotell: Park Inn Manchester Old Trafford (skall öppna)
Antal rum: 226