Nytt Park Inn skall öppna i Manchester

Rezidor Hotel Group utvecklar ytterligare den snabbväxande kedjan Park Inn i Storbritannien och har kontrakterat Park Inn Manchester. Hotellet, som beräknas öppna under tredje kvartalet 2009, får 252 rum. Mellan 2007 och 2009 avser Rezidor att öppna totalt 20,000 nya rum.

Park Inn Manchester får ett ypperligt läge vid Cheetham Hill Road som är en av stadens huvudleder till motorvägsnätet såväl norrut som österut. Det nya hotellet blir beläget mittemot Manchester Evening News Arena, nära butiksområden och The Commonwealth Games Velodrome. Faciliteter inkluderar en restaurang, en bar, konferens- och möteslokaler samt ett spa- och relaxcenter.

”Manchester är en viktig och strategisk destination i nordvästra Storbritannien”, säger Kurt Ritter, koncernchef och vd Rezidor. ”Stadens utveckling de senaste tio åren har varit exceptionell. 2003 fick Manchester pris för bästa strukturella förändring av en europeisk stad från EU.”

Hotell: Park Inn Manchester (skall öppnas)
Antal rum: 252

Mellan 2007 och 2009 avser Rezidor att öppna totalt 20.000 nya hotellrum.