Nytt Radisson-hotell planeras vid Hamburgs flygplats

Rezidor Hotel Group har signerat ett leasingkontrakt för ett nytt Radisson-hotell vid Hamburgs flygplats. Hotellet byggs i direkt anslutning till Terminal 2 – som trafikeras av Lufthansa och Star Alliance – och beräknas öppna 2009.

Hotellet får 270 rum, en restaurang, bar, ett fitnesscenter samt omfattande möteslokaler. I fastighetens källarplan byggs garage för hotellets gäster. Marken ägs av Freie Hansestadt Hamburg, och övriga parter i projektet är Airport-Hotel-Hamburg GmbH & Co. KG samt FAY Management Holding AG.

”Tyskland är en av våra starka hemmamarknader, och Hamburg en viktig destination”, säger Kurt Ritter, koncernchef och VD Rezidor Hotel Group. ”Vi öppnade vårt första tyska Radisson SAS i Hamburg, ett hotell som än idag är ett av våra mest framgångsrika hotell i Tyskland. Vi känner marknaden väl och ser fram emot att driva ett andra och strategiskt placerat hotell i Hamburg.”

Hamburgs flygplats är Tysklands femte största och trafikeras av 70 flygbolag med mer än 11 miljoner passagerare per år.

På internationell basis och mellan 2007 och 2009 planerar Rezidor Hotel Group att utöka sin portfölj med 20,000 hotellrum.