Nytt Radisson Resort & Spa i Saïdia/Marocko

Rezidor Hotel Group har kontrakterat Radisson Resort & Spa Saïdia i Marocko. Hotellet får 384 rum och 97 villor och beräknas öppna under tredje kvartalet 2010. ”Med detta kontrakt lägger vi till ett nytt och snabbväxande land i vår portfölj och är nu representerade i 53 länder inom EMEA”, säger Kurt Ritter, koncernchef och vd för Rezidor. ”I Mellanöstern och Afrika har vi nu 47 hotell med närmare 11,500 rum i drift och under utveckling vilket är ett tydligt tecken på vårt engagemang i regionen.”

Saïdia är beläget på Marockos nordöstra medelhavskust och berömt för sin 6 km långa orörda kustlinje. Förutom luxuösa sviter och villor kommer resorten att erbjuda fyra restauranger, tre barer, ett marockanskinspirerat Spa och Thalassocenter omfattandes 1,500 kvm, fem utomhuspooler, en inomhuspool, två fitnesscenter, barnklubb, butiker, tennisbanor, en amfiteater och en strandklubb. I tillägg finns mötes- och konferensfaciliteter på 1,500 kvm som gör Radisson Resort & Spa Saïdia idealiskt för både affärsresenärer och turister.

Hotell: Radisson Resort & Spa Saïdia (skall öppna)
Antal rum: 384 rum och 97 villor

För ytterligare information:
The Rezidor Hotel Group
Presskontakt: Kristina Windset, tel 070 590 86 38, kristina.windset@rezidor.com
Investor Relations: Christiane Reiter, tel +32 474 407 210, christiane.reiter@rezidor.com