Nytt Radisson skall öppna i Nairobi, Kenya

Rezidor Hotel Group har kontrakterat ett hotell i Östafrikas största stad, Nairobi i Kenya. Radisson Hotel Nairobi får 244 rum och är beläget i Upper Hill, Nairobis nya finansiella affärsdistrikt. Hotellet beräknas öppna i början av 2010.

”Nairobi är helt i linje med vår tillväxtstrategi och understryker hur viktigt Östafrika är för vår vidare utveckling i ledande städer och resortdestinationer”, säger Kurt Ritter, Rezidors koncernchef och vd. ”Vi ser en lovande potential i regionen och är glada över att vara närvarande i Östafrikas viktigaste knutpunkt för handel och bistånd.”

Radisson Hotel Nairobi ägs av Elgon Road Developments Limited och inkluderar en restaurang med privat matsal, en bar lounge, ett café, 10 möteslokaler, bankettsal, pool och soldäck samt en trädgård med terrass och ett wellness/fitnesscenter.

Med ett rikt naturliv och pulserande nattliv är Nairobi en stad olik alla andra. Här finns ett stort utbud av konserter, internationella restauranger och ett otal färgstarka butiker och marknader. Strax utanför staden finns Nairobis Nationalpark, 113 kvadratkilometer savann, klippor och skog. Parken är hem till bland annat zebra, buffel, giraff, noshörning och lejon som lever vilt bara 20 minuter från Nairobis centrum.