Radisson SAS kommer till Bordeaux

Sommaren 2007 öppnar Radisson SAS Grand Hotel i hjärtat av Bordeaux i sydvästra Frankrike. Hotellet, ett palats beläget mitt emot Operan och något av ett legendariskt landmärke i staden, har genomgått en omfattande autentisk renovering och öppnar nu som ett flaggskepp för Rezidor Hotel Group. Det inkluderar 150 rum och ökar antalet rum öppnade av Rezidor 2007 till 2,102. Mellan 2007 och 2009 avser Rezidor att utöka sin portfölj med 20.000 hotellrum.

De 150 rummen, varav 17 sviter, har inretts av världsberömde designern Jacques Garcia med en egen design där klassisk stil från 1700- och 1800-talen samsas med modern lyx och teknologi såsom plasma-TV och gratis trådlöst bredband. En del av sviterna har även en egen vinbar.

Radisson SAS Grand Hotel erbjuder en förstklassig restaurang som sig bör i gourmetstaden Bordeaux. ”L’Océan” bjuder på ett innovativt haute cuisine med lokala och internationella specialiteter. Yves Mattagne, legendarisk köksmästare på tvåstjärniga Sea Grill på Radisson SAS Royal Hotel i Bryssel, står tillsammans med hotellets kökschef Pascal Nibaudeau för konceptet. Utöver ”L’Océan” erbjuder även hotellet ”Brasserie de l’Europe”, ”Bar Victor” med en omfattande vinkällare samt en nattklubb.

Hotellet får även ett lyxigt spa omfattande 1,000 kvm, ”Les Bains de Léa”. Detta inkluderar en inomhuspool på taket med öppningsbart tak, bastu och ångbad, gym och solarium med utsikt över staden. Radisson SAS Grand Hotel har även en egen shoppingarkad med såväl lyxigt mode som juvelerarbutiker.

Priser på Radisson SAS Grand Hotel, Bordeaux:
Från 325 euro till 2 125 euro per natt (beroende på rumskategori).

Hotell: Radisson SAS Grand Hotel, Bordeaux (nytt hotell)
Kontrakt: Lease with CAP
Antal adderade rum: 150