Radisson SAS öppnar idag i Marseille

Rezidor Hotel Group öppnar idag Radisson SAS Hotel i Marseille. Hotellet är beläget i hjärtat av Vieux Port (Gamla hamnen) intill nationalteatern La Criée och nära Operan, och erbjuder 189 rum. Detta ökar antalet hotellrum öppnade 2007 av Rezidor till 2,291. Mellan 2007 och 2009 avser Rezidor att utöka sin portfölj med 20.000 hotellrum.

Hotellet är ett av kedjans ”New breed” hotell med en modern och tidsenlig design med inslag av avkopplande medelhavsatmosfär och pittoresk hamnmiljö. Det består av två byggnader (Vieux Port och Citadelle) med 189 rum och sviter i stilarna Provencal och African, med högteknologisk utrustning såsom plasma-TV och gratis trådlöst Internet. Restaurangen ”Solaris” andas Le Corbusier med typiskt medelhavsinspirerat kök med inslag från Spanien, Marocko, Italien och Grekland. Caféet ”Terracotta” är ett brasseri och loungebaren ”Scirocco” erbjuder tapas, drinkar och musik.

Radisson SAS Hotel i Marseille erbjuder även en utomhuspool med fantastisk utsikt, ett modernt gym och solarium. Här finns även 11 möteslokaler i varierande storlek.

Hotell: Radisson SAS Hotel, Marseille
Kontrakt: Lease