Rezidor har kontrakterat fyra nya Park Inn-hotell i Storbritannien

Rezidor Hotel Group har kontrakterat fyra nya Park Inn-hotell i Storbritannien; Edinburgh Airport, Peterborough City Centre, Grimsby och Rotherham. Rezidors portfölj i Storbritannien inkluderar nu mer än 50 hotell i drift och under utveckling.

”Detta är en milstolpe som markerar vikten av vårt snabbast växande varumärke Park Inn och som understryker den snabba utveckling vi har i denna region”, säger Kurt Ritter, koncernchef och vd Rezidor.

De fyra nya hotellen beräknas öppna under 2008 och 2009. Mellan 2007 och 2009 avser Rezidor att utöka sin portfölj med 20.000 rum.

Park Inn är Rezidors unga och dynamiska hotellkedja som erbjuder en effektiv, okomplicerad service. Inom Europa, Mellanöstern och Afrika har Rezidor idag 75 Park Inn-hotell i drift och under utveckling.

Park Inn Edinburgh Airport är en nybyggnation med 160 rum, belägen inom flygplatsområdet ca 5 km från terminalen. Flygplatsen trafikeras av 50 flygbolag med tillsammans 85 destinationer och 8 miljoner passagerare årligen. Park Inn Peterborough City Centre är beläget intill Queensgates shoppingcenter och är idag en kontorsbyggnad som med start om tre månader skall konverteras till hotell med 115 rum. Park Inn Grimsby får 120 rum och byggs i utkanten av den pittoreska och välkända fiskehamnen belägen vid Humbers flodmynning. Park Inn Rotherham får 130 rum och byggs intill stadens ringled i ett område som även får luxuösa lägenheter, golfbana, spa och kontor.

Hotell: Fyra Park Inn i: Edinburgh Airport, Peterborough City Centre, Grimsby, Rotherham
Antal rum: 160+115+120+130=525 (som öppnar 2008/2009)

Mellan 2007 och 2009 avser Rezidor att utöka sin portfölj med 20.000 hotellrum.