Rezidor kontrakterar sitt trettionde hotell i OSS: Park Inn Kazan, Ryssland

Rezidor Hotel Group når en ny milstolpe i Ryssland och OSS genom kontrakteringen av Park Inn Kazan (174 rum med beräknad öppning under andra kvartalet 2011). Gruppens portfölj i regionen inkluderar nu 30 hotell i drift och under utveckling med närmare 8,000 rum.

”Vi har den starkaste utvecklingen i Ryssland och OSS och förstärker vår position som marknadsledande i denna snabbväxande region”, säger Kurt Ritter, koncernchef och vd för Rezidor Hotel Group. Nytillskottet sätter också nytt rekord för koncernens snabba växt i Östeuropa där Rezidor idag driver och utvecklar 60 hotell med mer än 14,600.

Rezidor var pionjärer på den ryska hotellmarknaden och är det första internationella hotellföretag som etablerat eget kontor i Ryssland med funktioner för såväl affärsutveckling och teknik som drift och marknadsföring. Företaget har därmed omedelbara resurser för hotellägare och entreprenörer när det gäller både existerande hotell och support för hotell under utveckling i hela regionen. Enbart i Moskva har Rezidor tre nya Radisson-hotell under utveckling och ytterligare projekt uppförs i städer såsom Tblisi (Georgien), Medeu-Almaty (Kazakhstan) och Yalta (Ukraina).

Kazan är en av Rysslands största städer, huvudstad i delrepubliken Tatarstan och såväl aministrativt som industriellt och kulturellt centrum i regionen. Kazan har även Volgas största hamn. Det nybyggda Park Inn Kazan kommer att uppföras i mitt i stadskärnan, 2 km från stadens Kreml från 1500-talet och 23 km från Kazans internationella flygplats. Förutom 174 rum kommer hotellet erbjuda en restaurang, lobbybar och lounge, konferens- och mötesfaciliteter samt ett fitnesscenter.

Hotell: Park Inn Kazan (skall öppna)
Antal rum: 174