Rezidor lanserar ny sajt för investerare och media

Rezidor Hotel Group har lanserat en ny webbsajt för investerare och media, www.investor.rezidor.com. Sajten har uppgraderats och erbjuder nu såväl investerare som media och andra intressenter en smartare, snabbare och mer lättnavigerad hemsida, fullspäckad med information om ett av världens snabbast växande hotellföretag.

”Effektiv kommunikation är fundamentalt, allra särskilt i tider som dessa”, säger Kurt Ritter, koncernchef och VD för Rezidor. ”Vår hemsida är en viktig kanal för att hålla media och investerare informerade om företagets utveckling, strategier och fokus.”

Den nya sajten innehåller ett omfattande arkiv med alla finansiella rapporter, webbcasts och företagspresentationer. Här finns även en kalender som kan synkroniseras med användarens egen kalender i Outlook, och en ny aktiesektion med möjlighet att ladda ner aktuell och historisk aktiekursutveckling i HTML eller Excel. Andra verktyg inkluderar bland annat ett IR-kit samt kalkylator.

Det nya pressrummet är organiserat utifrån koncern-, finans- och varumärkesrelaterade pressmeddelanden för enkel sökning. Bildbanken erbjuder ett omfattande arkiv med bilder på både hotell och resorts samt nyckelpersoner inom Rezidor.

Sajten inkluderar även en förbättrad sektion för Bolagsstyrning med detaljerad information om styrelseledamöter samt kommittésammansättningar och dess roller. Enligt en undersökning publicerad av HVS (Board Masters, november 2008) rankades Rezidor som nummer två för Bäst Bolagsstyrningsstruktur bland börsbolag i Europa.

För ytterligare information:
The Rezidor Hotel Group
Renu Snehi, Director Corporate Communication, tel +32 2 702 92 41, renu.snehi@rezidor.com