Rezidor öppnar nytt Radisson hotell vid Svarta Havet i Ukraina

Rezidor Hotel Group har kontrakterat ett nytt Radisson hotell i Alushta, Ukraina. Radisson välkomnar sina första gäster redan vid utgången av mars i år och kommer att öppna en andra del av hotellet i slutet av 2009. Alushta är en välkänd turistort vid Svarta Havet beläget på Krimhalvön och hotellet kommer totalt att addera 213 rum till Rezidorsystemet.

”Det nya hotellet stärker vår portfölj av hotell i det allt viktigare turistsegmentet, säger Rezidors koncernchef Kurt Ritter i en kommentar.

Den första delen av komplexet är ett existerande 63 rums hotell med två konferensrum, restaurang och bar som för närvarande konverteras till ett Radisson. Den andra etappen, som byggs samman med den existerande byggnaden, omfattar 150 nya rum, två restauranger, en utomhusrestaurang, en lobby-bar, åtta konferensrum, en multifunktionell konferenssal samt inomhus- och utomhus pool och ett parkeringshus.

Hotellet är perfekt beläget i centrum av Alushta vid huvudgatan längs Svarta Havet tillsammans med ett stort antal restauranger, kaféer och barer. Hotellets gäster kan inta frukost med en fantastisk utsikt över Svarta Havet och bergen runt staden. Alushta är beläget i en region känd för sina berg och vinodlingar.

Hotell: Radisson Resort Alushta
Antal rum: 213

Mellan 2007 och 2009 avser Rezidor att öppna totalt 20,000 nya rum.

För ytterligare information:
The Rezidor Hotel Group
Presskontakt: Kristina Windset, tel 070 590 86 38, kristina.windset@rezidor.com
Investor Relations: Christiane Reiter, tel +32 474 407 210, christiane.reiter@rezidor.com