Rezidor öppnar Park Inn på Liège Airport

Rezidor Hotel Group har idag öppnat sitt första Park Inn i Benelux. Park Inn Liège Airport är beläget intill den nya passagerarterminalen på Liège Airport i Belgien. Hotellet har 100 rum, och ökar därmed antalet rum öppnade av Rezidor hittills i år till 2,500. Mellan 2007 och 2009 avser Rezidor att utöka sin portfölj med 20,000 hotellrum.

”Park Inn är vår snabbast växande kedja, och vi är glada att nu öppna i Belgien”, säger Kurt Ritter, koncernchef och vd Rezidor. ”Park Inn erbjuder en fräsch och dynamisk hotellupplevelse och är ett utmärkt varumärke för flygplatshotell. Med nya Park Inn Liège Airport stärker vi ytterligare vår position som en av de ledande hotelloperatörerna vid flygplatser i Europa.”

Hotellet är beläget intill den nya terminalen på Liège Airport och inom ett av de största industriområdena i regionen. Det är lätt tillgängligt från motorvägarna från Bryssel, Paris, Amsterdam, Köln och Luxemburg. Förutom 100 rum erbjuder hotellet en restaurang, bar, åtta möteslokaler, en crew lounge och ett gym.

Liège är beläget 10 mil öster om Bryssel. Flygplatsen är Europas första som huvudsakligen fokuserar på fraktflyg. Under 2006 fraktades över 406,000 ton via flygplatsen. Liège har även charterflyg och lågprisflyg med ca 300,000 passagerare per år.

Hotell: Park Inn Liège Airport (nytt hotell)
Kontrakt: Management
Antal nya rum: 100