Rezidor öppnar sitt första hotell i Spanien

Idag öppnar Rezidor Hotel Group sitt första hotell i Spanien – Radisson SAS El Marques Resort & Spa i Mijas utökar Rezidors portfölj med 105 sviter. Mellan 2007 och 2009 avser Rezidor öppna totalt 20.000 nya rum. Hotellet är beläget i exklusiva ”Mijas Golf” mellan Marbella och Málaga längs populära Costa del Sol med över 300 soldagar per år. Hotellet ägs av Mijas Hill Development S.A. och drivs av Rezidors franchisepartner Hoteles, Ocio y Restauracion, S.A.

Radisson SAS El Marques Resort & Spa erbjuder 105 luxuöst designade sviter med ett, två eller tre sovrum (sviterna är mellan 55 och 156 kvm stora), fullt utrustat arbetskök samt privat terass eller balkong. Serviceutbudet inkluderar gratis trådlöst bredband, flat screen-TV, luftkonditionering samt 24-timmars roomservice.

Hotellet har två restauranger, Scratch och Itaca, snackbaren Albatros samt poolbaren Pergola.

Förutom en inomhus- och två utomhuspooler är den 600 kvm stora Spa-avdelningen hotellets hjärta. Här finns finsk bastu, turkiskt bad och jacuzzi, en svalkande kallvattenpool och fontän, Pilatesstudio och gym samt massage och olika behandlingar. Inbitna golfare känner kanske Costa del Sol som Costa del Golf, då här finns över 40 banor som är bland de bästa i världen. Tider bokas genom receptionen, och hotellgäster får rabatt på greenfees.

Hotellet har även två möteslokaler som också kan bokas för separata luncher och middagar, samt ett fullt utrustat Business Centre.

Hotell: Radisson SAS El Marques Resort & Spa
Antal rum: 105

Mellan 2007 och 2009 avser Rezidor att öppna totalt 20.000 nya hotellrum.