Rezidor presenterar Hotel Missoni Cape Town

Rezidor Hotel Group, som är ett av de snabbaste växande hotellföretagen i världen, presenterar Hotel Missoni Cape Town i Sydafrika. Det nya livsstilshotellet, som har 157 designade rum, slår upp sina dörrar under 2010 – precis i tid för fotbolls-VM. “Vi är väldigt glada över att Hotel Missonis värld nu sträcker sig från Skottlands sjöar till Arabiens öknar och vidare till Afrikas sydspets i kontinentens mest eleganta stad”, säger Kurt Ritter, vd i Rezidor Hotel Group. Koncernen har ett världsomspännande licensavtal med det italienska modehuset Missoni och det första Hotel Missoni öppnades i går i Edinburgh. Ytterligare två fastigheter är under utveckling i Kuwait och Oman. Som ett nytt och klart annorlunda hotell med inriktning på livsstil kommer Hotel Missoni ogenerat att satsa på att fånga hotellmarknadens allt viktigare livsstilssektor. Hotel Missoni Cape Town har ett förstklassigt läge i hjärtat av den blomstrande Kapstaden. Omgivet av exklusiva kontorsbyggnader, trendiga restauranger och klubbar samt populära sevärdheter erbjuder hotellet bekvämligheter för både affärs- och privatresenärer. Förutom 157 rum kommer hotellet ha en typisk Missoni Cucina-restaurang och bar, en fantastisk utskjutande takpool med utsikt över Taffelberget, ett spa och två mötesrum. ”Precis som alla andra Missoni-hotell kommer även den nya fastigheten i Kapstaden att uppvisa ett starkt intresse för design, uppskattning för detaljer, kunskap om mat och vin, en tro på att vara äkta, kännedom om kulturer från ett nutida perspektiv och starka och rättvisa sociala värderingar”, kommenterar Kurt Ritter. ”Kapstaden har på senare år blivit en av de mest populära platserna för modefotografering, reklam- och filmproduktion. Vidare har underhållningsbranschen tillsammans med turistindustrin blivit den snabbast växande marknaden och den mest framgångsrika industrin i Västra Kapprovinsen, så vi tror att staden och marknaden är redo för ett verkligt internationellt livsstilsvarumärke som Hotel Missoni" tillägger Andrew McLachlan, vd för Rezidors affärsutveckling i Afrika och öarna i den Indiska oceanen. Hotel Missoni Cape Town är Rezidors fjärde hotell i Kapstaden (efter Radisson Blu Hotel Waterfront, Park Inn Greenmarket Square och Radisson Blu Hotel Blaauwberg som också kommer att öppna under 2010) som idag är en av de globala huvudstäderna för jetsetet och som fortfarande främst är ett turistresmål. Staden växer dock också som företags- och affärsdestination eftersom företagandet ökar och behovet av service i regionen växer. Kapstaden är en stad med tre miljoner invånare från hela världen och den ligger underbart naturskönt till med Atlanten och dess djuphamn och bukt på ena sidan och det imponerande ikoniska Taffelberget på den andra.