Rezidor presenterar Hotel Missoni Ilha de Cajaíba, Brasilien

Rezidor Hotel Group, som är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen, presenterar Hotel Missoni Ilha de Cajaíba, Brasilien. Hotellet kommer ha 118 rum och sviter samt 32 villor och ska enligt planerna slå upp sina dörrar under tidigt 2012. Med denna kontraktering får Rezidor sitt femte Missoni-hotell. Det första Missoni-hotellet öppnades i Edinburgh i juni i år och ytterligare anläggningar kommer att öppna i Kuwait, Kapstaden och Oman. Hotel Missoni är utvecklat i samarbete med det italienska modehuset Missoni som ett nytt och utmärkande annorlunda hotell med inriktning mot livsstil som riktar sig till beresta personer med ett starkt intresse för design, kunskap om mat och vin, en tro på äkta vara och kännedom om kulturer från ett samtida perspektiv. ”Jag är väldigt glad över att lägga till ytterligare ett unikt Hotel Missoni till vår portfölj, där inredningsdesignen ännu en gång leds av Rosita Missoni själv”, säger Kurt Ritter, Rezidors koncernchef och vd. ”Samtidigt är jag stolt över att vi lägger till ett nytt land på listan - Brasilien är den 59:e nationen som Rezidor nu har anläggningar i och det första landet utanför vår kärnregion Europa, Mellanöstern och Afrika”, tillägger Ritter. Dick Blom, Managing Director of Property Logic Brasilien och ägare till Hotel Missoni Ilha de Cajaíba, kommenterar: “Ilha de Cajaíba är ett verkligt unikt projekt - designat att fungera i harmoni med naturen - och därför är det ett naturligt val att bli partner med ett unikt varumärke som Hotel Missoni. Vi delar en passion för ett nytt livsstilskoncept, design och förstklassig service som kommer att göra semesteranläggningen till det lyxigaste projektet i nordöstra Brasilien.” Hotel Missoni Ilha de Cajaíba kommer vara en del av ett lyxigt och miljövänligt semestersamhälle på ön Cajaíba, inom Bahia de Todos os Santos (Alla helgons bukt). Den ligger 40 km från den internationella flygplatsen och staden Salvador, som var Brasiliens första huvudstad och som idag är Bahias huvudstad. Detta är en tropisk region som också är känd som "Brasiliens hjärta". Välsignad med enormt vacker natur, palmer, mangroveträd och idylliska stränder kommer Ilha de Cajaíba att vara det ultimata paradiset och semesteranläggningen. Förutom 118 rum inklusive 48 sviter kommer Hotel Missoni att erbjuda två restauranger inklusive den välkända Missoni Cucina samt en Bar Missoni. Dessutom kommer hotellet att driva 32 lyxvillor med golf- och havsutsikt. Service för fritidsaktiviteter inkluderar en privat strand och pool. Gästerna kommer även att ha tillgång till öns andra faciliteter som omfattar en välkänd golfbana, fem andra lyxhotell, ett konferenscentrum, en sportanläggning, en marina, spa-anläggningar, butiker, vattensporter, en yachtklubb och en helikopterflygplats.