• Rezidor/

Rezidor presenterar Radisson Blu Axelmannstein Resort, i Bad Reichenhall, Tyskland

Rezidor Hotel Group, som är ett av de snabbast växande hotellföretagen i världen, presenterar Radisson Blu Axelmannstein Resort i Bad Reichenhall i Tyskland. Den befintliga fastigheten med 152 rum kommer att offentligt skyltas om och ansluta sig till Radisson-familjen den 30 juni 2009. ”Med denna kontraktering uppgår vår stadigt växande portfölj med semesteranläggningar till nära 40 fastigheter med mer än 9 500 rum i hela Europa och i Mellanöstern”, säger Kurt Ritter, koncernchef och vd för Rezidor. Samtidigt innebär det nya hotellet att den tyska portföljen nu uppgår till nära 50 fastigheter med mer än 10 000 rum. ”Vi är entusiastiska över att utöka vårt samarbete med Rezidor med ytterligare en fastighet”, säger Bodo Sikora, vd för EP Group Germany som driver hotellet. ”Grundat på vår erfarenhet från Radisson Blu Hotel Stralsund är vi övertygade om att detta kompanjonskap kommer att gynna hotellet och staden Bad Reichenhall som en turistmål”, förklarar Sikora.

Radisson Blu Axelmannstein Resorts ursprungliga byggnad härrör från 1846 och är en vacker byggnad i Grand Hotell-stil belägen i en 30 000 kvadratmeter stor privat park med en sjö, fontäner och exotiska träd. De 152 rymliga rummen (inklusive 11 sviter och 4 lägenheter) håller på att renoveras och kommer att erbjuda all unik Radisson Blu-service inklusive gratis höghastighetsinternet.

Restauranger och barer innefattar "Parkrestaurangen” med internationella och franska menyer, “Axelstüberl” med specialiteter från Bayern, ”Wiener Café” och “Axelbar”. Hotellets 600 kvadratmeter stora spa, tillägnat hälsa och välbefinnande, har behandlingsrum, bastu, inomhuspool, solarium och fitnessrum.

Bad Reichenhall är en välkänd kurort i södra Tyskland, nära den österrikiska gränsen och med bara 15 minuters bilväg till Salzburg. Orten ligger i det natursköna Bayern omgiven av berg och kristallklara sjöar. Vandringsleder, skidbackar, golfbanor, shoppingparadis och musikfestivaler lockar hit resenärer.