Rezidor presenterar Radisson Blu Badischer Hof Hotel i Baden-Baden, Tyskland

Rezidor Hotel Group presenterar sitt 50:e hotell i drift och under utveckling i Tyskland: Radisson Blu Badischer Hof Hotel, Baden-Baden byter varumärke i juli 2009 och bidrar med 139 nya rum till Rezidors snabbt växande portfölj. “Kontrakteringen understryker vår målsättning att växa ytterligare på djupet på vår tyska hemmamarknad och även att öka antalet varumärkesomvandlingar”, kommenterar Kurt Ritter, koncernchef och vd för Rezidor. “Vi samarbetar redan med våra partners Grand City Hotels & Resorts och Mark Hotels & Resorts på Radisson Blu-hotell i Stralsund, Bad Reichenhall, Dresden-Radebeul, och med varumärket Park Inn i Weimar. Vi är mycket glada över att få lägga till en femte anläggning”, fortsätter Ritter. Som ett ledande hotell i kurorten Baden-Baden erbjuder Radisson Blu Badischer Hof Hotel 139 rymliga rum (inklusive fyra sviter) och sju konferens- och bankettsalar. För mat och dryck erbjuds “Parkrestaurangen” som serverar både internationella maträtter och rätter från det välkända regionala köket i sydvästra Tyskland, en sommarterrass som serverar regionala specialiteter samt “Jockey Bar” i typisk brittisk stil. Fastigheten, som byggdes 1638, var ursprungligen ett kapucinkloster som byggdes om till hotell 1805 till 1809. Hotellet byggdes ut med en andra byggnad 1983, och år 2000 färdigställdes ett modernt spa och hälsocenter. Hotellets 330 kvadratmeter stora spa och hälsocenter erbjuder två 18 meter långa simbassänger (en inomhus och en utomhus), bastu, solarium, ett fitnessrum samt medicinska hälsobehandlingar. Dessutom kan gästerna koppla av i hotellets privata 5 000 kvadratmeter stora park. Baden-Badens välkända termalkällor ligger i hotellets park, och spa-trädgårdarna ”Kurpark” som är öppna för allmänheten ligger granne med hotellet. Baden-Baden - 150 km från Frankfurt flygplats - är en av Tysklands mest berömda kurorter med historiska källor med helande vatten som väller upp från 2 000 meter under markytan. Staden har varit en populär kurort sedan tidigt 1800-tal och har sedan dess blivit en plats för hälsa och föryngring. Baden-Baden besöks ofta av många kändisar som kommer hit för att besöka de varma källorna och det berömda kasinot, som ligger i närheten av hotellet.