• Rezidor/

Rezidor skall öppna fem nya Park Inn i Tyskland - Koncernens portfölj inkluderar nu mer än 300 hotell

Rezidor Hotel Group utökar mellanklasskedjan Park Inn i Tyskland till att omfatta 18 hotell. Tre fd Novotel och två fd Dormotel-hotell skall skyltas om till Park Inn. Totalt innebär detta att Rezidors portölj utökas med 657 rum och inkluderar nu över 300 hotell i drift och under utveckling i Europa, Mellanöstern och Afrika.

Park Inn Mannheim med 180 rum blir först ut och ansluter till kedjan i juli. I september beräknas Park Inn Düsseldorf Süd (118 rum) öppna, medan Park Inn Bielefeld (118 rum) planeras öppna i oktober. I början av 2008 öppnar Park Inn Hamburg Nord (120 rum) samt Park Inn Mainz med 121 rum.

”Att spränga 300-vallen är en viktig milstolpe för oss”, säger Kurt Ritter, koncernchef och vd Rezidor, ”och att öppna fem nya Park Inn är ytterligare ett steg i vår strategiska tillväxt i Tyskland.”

De nya hotellen kommer att drivas av Rezidors franchisepartner Event Holding, som redan driver fem existerande Park Inn-hotell i Tyskland. ”Vi är mycket nöjda med att utöka vårt samarbete med Rezidor och därigenom skapa en bredare plattform för båda parter”, säger Michael Bauer, Managing Director för Event Holding.

Park Inn är Rezidors snabbast växande hotellkedja och en symbol för fräscha, nyskapande och lättsamma hotell som erbjuder ”bästa övernattningen i stan” i sin klass. Park Inn inkluderar för närvarande mer än 80 hotell i drift och under utveckling i Europa, Mellanöstern och Afrika. Tack vare kedjans färgstarka framtoning med rött, gult, blått och grönt är varumärket uppseendeväckande och representerar kreativ marknadsföring, som till exempel det Airbusflygplan som målats i Park Inns färger och som nyligen flög sin första kommersiella rutt.

Hotell: Park Inn Mannheim, Park Inn Düsseldorf Süd, Park Inn Bielefeld, Park Inn Mainz, Park Inn Hamburg Nord (skall öppnas)
Antal rum: 180 + 118 + 118 + 121 + 120 = 657

Mellan 2007 och 2009 avser Rezidor att öppna totalt 20.000 nya hotellrum.