Rezidor tillkännager Radisson Blu Resort & Thalasso, Monastir

Rezidor Hotel Group, som är ett av de snabbaste växande hotellföretagen i världen, tillkännager Radisson Blu Resort & Thalasso, i Monastir i Tunisien. Den befintliga fastigheten med sina 280 rum kommer att omvandlas till och drivas som ett av Radisson Blus varumärken från och med november 2009.

”Vi är väldigt nöjda över att få lägga till detta hotell till vår växande resort-portfölj”, kommenterar Rezidors President & CEO Kurt Ritter. ”Radisson Blu Resort & Thalasso i Monastir gynnas av sitt utmärkta läge på en fem hektar stor strandtomt och resorten är en destination av högsta kvalitet för både avslappning och affärer. Vi är stolta över att vara partners med professionella Rezidor”, tillägger Slim Zghal, Thalassa Hotels Tunisias President & CEO och den välansedda resortens ägare. ”Vi är övertygade om att inte bara vår hotellkedja utan även staden Monastir kommer att ha fördel av denna Radisson Blu-resort.”

Radisson Blu Resort & Thalasso har 280 luftiga och elegant designade rum som nyligen helrenoverades och som har privata balkonger eller terrasser med trädgårds-, pool- eller havsutsikt. Resorten har många olika barer, caféer och restauranger som serverar tunisiska, orientaliska och internationella specialiteter. På den privata stranden, kring poolerna, på tennis-, golf- och strandvolleyboll-banorna finns det ett nästan oändligt utbud av aktiviteter på land och i vatten. Barn är välkomna på den engagerade Barnklubben. För dem som förenar nytta med nöje finns konferens- och mötesfaciliteter samt ett affärscentrum. Tre golfbanor är belägna nära resorten.

Mest anmärkningsvärda är resortens splitternya spa-anläggningar: både Cinq Mondes Spa och Thal’ion Thalasso kommer att skämma bort både kropp och själ. Spa-anläggningarna på över 14 000 kvadratmeter kommer att ha pooler, bastur, turkiska bad och behandlingsrum. 20 unika spa-sviter kommer att erbjuda den ultimata hälsoupplevelsen. Sviterna kommer vara från 70 till frikostiga 250 kvadratmeter stora. Spa-anläggningen som helhet kommer att fokusera på de legendariska Thalasso-behandlingarna som använder sig av havsvattnets välgörande egenskaper.

Monastir är en framträdande oas utmed en av Nordafrikas vackraste kuststräckor och staden är lätt att nå tack vare en internationell flygplats. Till turistattraktioner och historiska sevärdheter hör ett stadscentrum med traditionella affärer och caféer, marinan, shopping och underhållning såväl som en moské från 800-talet och en av regionens bäst bevarande Ribat – ett fort som byggdes för att försvara staden.