Rezidor utnämner ny Area Vice President för Mellanöstern

Marko Hytonen har utnämnts till ny Area Vice President för Mellanöstern och Egypten, och ersätter Jean-Marc Busato, som utnämnts till President & Managing Director, Asia Pacific för Carlson Hotels Worldwide.

Finländske Hytonen blir ansvarig för drift och utveckling av koncernens portfölj i regionen, framtida hotellöppningar, rekrytering samt kvalitetssäkring av såväl service som finansiell prestanda.

”Mellanöstern är en av världens mest dynamiska hotellmarknader, och kommer även fortsättningsvis att vara ett viktigt fokusområde för oss. Vårt engagemang i regionen understryks av vår stora tillväxt här, och vår satsning på nya varumärken som Regent och Hotel Missoni inom de kommande tolv månaderna”, säger Marko Hytonen.

Han började inom Rezidor 1991 och har sedan dess haft ledande positioner i Norge, Ryssland, Oman och Sydafrika. 2004 utnämndes han till hotelldirektör för Radisson SAS Royal Hotel i St Petersburg samt Area Vice President för Ryssland, Baltikum och Turkiet.

I juni 2006 flyttade Marko Hytonen till Rezidors koncernledingskontor i Bryssel med ansvar för Future Openings och Corporate Food & Beverage i rollen Corporate Vice President. I takt med att koncernen vuxit delades Future Openings samt Corporate Food & Beverage i två avdelningar där Marko Hytonen fortsatte driva och utveckla delen Corporate Food & Beverage, en roll han innehaft fram till flytten till Mellanöstern.

För ytterligare information:
The Rezidor Hotel Group