Svenska utsedd till Young Leader of the Year

Rezidor Hotel Group har utsett svenska Ulrika Andersson, 34, till koncernens Young Leader of the Year. Ulrika är sedan 2005 Front Office Manager på Radisson SAS Hotel i Malmö, och även ansvarig för Employee Relations. Utmärkelsen Young Leader of the Year delas ut årligen och består av ett stipendium på 5,000 euro. Ulrika Andersson fick utmärkelsen vid en cermoni i Paris av Rezidors koncernchef och vd Kurt Ritter.

Kandidater till Young Leader of the Year måste, förutom att de skall nomineras, uppfylla ett antal kriterier;

• Bevisligen utvecklas i sin karriär
• Bidra aktivt till organisationen och kunna påvisa den effekt detta har för företaget
• Bidra aktivt till hotellbranschen
• Tydligt visa sina ambitioner i sitt yrke
• Genomgått träning och utbildning inom nyckelområden i den nominerades yrkesområde

Ulrika har valt att gå ett program på Cornell University i New York för sitt stipendium som består av olika moduler som genomförs under intensivkurser. Den diplomerade utbildningen avslutas i juli 2008.

Ulrika har för avsikt att gå in i Rezidors mentorprogram för att utbildas till Hotelldirektör, med sikte på en internationell karriär. Hennes bakgrund inkluderar bland annat sex år som driftschef på Häckeberga Slott och ett år som hotell- och konferenschef på Mötesplats Österlen. Hon har i botten en KY-utbildning på Akademi Båstad i Progressivt Ledarskap och har genomgått IFL’s Entré Syd.