Två nya hotell i Antwerpen, Belgien

Rezidor Hotel Group har kontrakterat två nya hotell i Antwerpen, Belgien. Både Radisson SAS Astrid Hotel Antwerpen (247 rum) och Park Inn Antwerpen Astrid (59 rum) öppnar i Rezidors regi i december i år. Med dessa har nu Rezidor tre hotell i staden; sedan tidigare driver koncernen även Radisson SAS Park Lane Hotel med 174 rum.

”Dessa nytillskott stärker vår position i Belgien och är helt i linje med vår strategi att växa på djupet på våra europeiska hemmamarknader”, säger Kurt Ritter, koncernchef och VD för Rezidor.

Radisson SAS Astrid Hotel Antwerpen är beläget i hjärtat av staden, mitt emot Centralstationen vid Astrid Square. Hotellet, designat av amerikanske arkitekten Michael Graves, drivs idag under namnet Park Plaza Astrid Antwerp och ses av många som stadens landmärke. Hotellet huserar även ”Aquatopia oceanarium”, som visar över 10,000 exotiska fiskar och reptiler i sin naturliga miljö. Förutom 247 rum, varav 19 lägenheter, har hotellet en frukostrestaurang, en restaurang-bar-brasserie, ett femstjärnigt fitnesscenter och hälsoklubb, en nästan 600 kvm stor bankettsal samt 18 möteslokaler.

Park Inn Antwerpen Astrid är även det beläget vid Astrid Square, 50 m från Radisson SAS Astrid Hotel, och genomgår för närvarande en renovering för att erbjuda 59 rum, frukostrestaurang, lobbylounge samt ett fitnessrum när hotellet öppnar igen i december.

För ytterligare information:
The Rezidor Hotel Group
Presskontakt: Kristina Windset, tel 070 590 86 38, kristina.windset@rezidor.com
Investor Relations: Christiane Reiter, tel +32 474 407 210, christiane.reiter@rezidor.com