Två nya Park Inn-hotell i Tyskland och Ryssland

Rezidor Hotel Group öppnar två nya Park Inn-hotell; Park Inn Heppenheim, Tyskland (111 rum) anslöt till gruppen den 15 november, och Park Inn Voronezh, Ryssland (134 rum) ansluter i januari 2008. Mellan 2007 och 2009 avser Rezidor att öppna totalt 20,000 nya rum.

Park Inn Heppenheim är ett omprofilerat hotell som erbjuder 111 rum, en restaurang och bar samt fyra möteslokaler. Heppenheim är beläget den tyska regionen Hessen, endast 30 km från Frankfurts flygplats. Genom detta nytillskott stärker Rezidor sin position på den tyska mellanklassmarknaden. Gruppen driver för närvarande 15 Park Inn i landet och har ytterligare tre under utveckling, som totalt betyder över 3,000 rum.

Park Inn Voronezh blir med sina 134 rum det första internationella hotellet i Voronezh, en miljonstad i sydvästra Ryssland nära gränsen mot Ukraina. Hotellet erbjuder en restaurang, bar och lounge, sex konferenslokaler samt fem styrelserum. Öppning är beräknad till januari 2008.

Hotell: Park Inn Heppenheim (öppnat), Park Inn Voronezh (skall öppna)
Antal rum: 111 + 134 = 245

Mellan 2007 och 2009 avser Rezidor att öppna totalt 20.000 nya hotellrum.