• RFSL/

Pressmeddelande från RFSL: Velvet - Ett snackspel särskilt för tjejer som har sex och relationer med tjejer

Nu släpps för första gången ett sällskapsspel, Velvet, särskilt för tjejer som har sex och relationer med tjejer. Spelet är producerat för RFSL i samarbete med Zie.

Sexuella praktiker och hälsa bland kvinnor som har sex med kvinnor har länge varit ett förbisett område för oinvigda. En ny rapport från RFSL visar att kunskapen om säkrare sex mellan kvinnor är extremt låg och tal om kvinnors sexualitet utgår ofta alltför ensidigt från problem eller reproduktion. Nu släpps för första gången ett sällskapsspel särskilt för tjejer som har sex och relationer med tjejer, producerat för RFSL i samarbete med Zie. Velvet handlar om det allvarliga och det lustfyllda och ger tillfälle att utbyta kunskap och funderingar kring kroppar och hälsa, känslor och tekniker, kultur och relationer. I Velvet är faktakunskap lika viktigt som fantasi och inlevelseförmåga, åsikter och idéer som väcker tankar och skratt hos medspelarna. – Alltför länge har kvinnors egen sexualitet varit osynliggjord i Sverige - inte minst kvinnor som har sex med kvinnor. Vi är stolta över att vara bland de första som bryter mönstret och lanserar det lustfyllda spelet Velvet, säger RFSL:s förbundsordförande Sören Juvas. Kom och fira spelet med oss över ett glas, engagera dig i en spelomgång eller köp till specialpris – och få svar på dina frågor kring sex och hälsa från RFSL:s egen ksk-queen Suzann Larsdotter! Välkommen till Roxy [Nytorget 6, T-Medborgarplatsen/T-Skanstull] torsdag 20 augusti klockan 17–19.