Riksdagspartierna avslöjar sina planer för hbt-frågor inför valet

Den traditionella partidebatten på Stockholm Pride kan i år bli mer spännande än någonsin. Det könsneutrala äktenskapet är hemma sedan länge och det är ett år kvar till nästa riksdagsval. Mycket finns kvar att göra, men vilka planer har riksdagspartierna för det kommande året?

RFSL har många viktiga frågor att arbeta med, men vilka frågor anser riksdagspartierna vara de viktigaste för hbt-personer just nu och varför ska vi rösta på dem nästa år? — Politikerna får inte luta sig tillbaka och tro att allt är frid och fröjd bara för att vi har infört könsneutralt äktenskap i Sverige, säger Sören Juvas, förbundsordförande för RFSL. Årets partidebatt äger rum på söndag kl 14.30 på Krogscenen i Pride park. Riksdagspartierna representeras av: Chatrine Pålsson Ahlberg (KD) Anti Avsan (M) Birgitta Ohlsson (FP) Kerstin Lundgren (C) Yvonne Ruwaida (MP) Ylva Johansson (S) Josefin Brink (V) Moderator: Sören Juvas, förbundsordförande för RFSL Pride-biljett alternativt pressackreditering krävs för att komma in i parken.