2 000 Ricoh Pro™ C7100 i Europa

Ricoh Sverige, Solna 7 februari 2017
Ett italienskt tryckeri har beställt den 2 000:e arkpressen av serien Ricoh ProTM C7100 i Europa. Det är en digitalpress för färgtryck som kommer att stärka både deras tjänsteportfölj och deras marknadsposition.

I Ligurien i nordvästra Italien, säger ägaren till tryckeriet Ligurgaf, Alessandro Dario att: "Det var ett enkelt beslut. Kombinationen av hög bildkvalitet plus flexibiliteten den femte tonerstationen ger innebär att vi kan förbättra våra erbjudanden och vårt anseende."

Ricoh Pro C7100-serien lanserades i december 2014. Och de funktioner som har uppskattats mest av marknaden är den femte tonerstationen, utskrift på långa ark upp till 700 mm och en produktivitet som klarar en utskriftshastighet på 90 sidor per minut.

– Pro C7100-serien är unik. Ingen annan tryckpress för den här marknaden kombinerar en femte tonerstation och långa ark. Serien ger tryckerier möjlighet att kostnadseffektivt differentiera mervärde via kreativ design och ett bredare utbud av affischapplikationer och broschyrer och bokomslag med sex A4-sidor i följd. Ricoh Pro C7100-serien hjälper tryckerier att utveckla starkare relationer med sina kunder genom att erbjuda dem nya och spännande applikationer som kan leverera större påverkan och bra resultat för dem, säger Tommy Segelberg, Nordic Operations Director för Ricoh PPBG.

– Det faktum att sju av tio Pro C7100-modeller som köpts i Europa har varit versioner med den femte tonerstationen inkluderad visar att kreativa och progressiva tryckerier önskar den här prisvärda möjligheten att utöka sin kapacitet och sina tjänster, fortsätter Segelberg.

Inga torktider, möjlighet att trycka metalliska nyanser, programvaran ColorLogic och utökade mediealternativ är alla värdefulla fördelar för våra tryckerier.

En annan sak som är viktig för tryckerierna är Ricohs löpande engagemang för forskning och utveckling. Ett exempel på det är den neongula tonern som bidrar med ytterligare kreativ potential till Ricoh Pro C7100-serien.

Tommy Segelberg, Director Nordic Operations, Production Printing Business Group, Ricoh Sverige AB
Tel: 08-621 90 08, E-post: tommy.segelberg@ricoh.se

Tel: 08-734 18 68, E-post: magnus.christerson@ricoh.se

Twitter: www.twitter.com/ricoheurope
Linkedin: www.linkedin.com/company/ricoh-sverige-ab

| About Ricoh
Ricoh is a global technology company that has been transforming the way people work for more than 80 years. Under its corporate tagline – imagine. change. – Ricoh continues to empower companies and individuals with services and technologies that inspire innovation, enhance sustainability and boost business growth. These include document management systems, IT services, production print solutions, visual communications systems, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in approximately 200 countries and regions. In the financial year ending March 2016, Ricoh Group had worldwide sales of 2,209 billion yen (approx. 19.6 billion USD). For further information, please visit: www.ricoh.se.

Tommy Segelberg, Nordic Operations Director för Ricoh PPBG