Carl Lamm får utökat förtroende av SCA Hygiene Products i nytt avtal

Carl Lamm har fått totalansvaret för hela dokumenthanteringen hos SCA Hygiene Products AB i Göteborg. Dessutom utökas samarbetet till att även inkludera en webbaserad lösning som underlättar företagets inköp av mobiltelefoner och mobila tjänster. Avtalet löper på tre år och innebär att Carl Lamm, utöver mobiltelefoni, ansvarar för leverans, installation, drift, service och support på SCA Hygiene Products’ multifunktionsmaskiner och skrivare.

SCA Hygiene Products AB har drygt 900 anställda i Göteborg och är en del av den globala SCA koncernen som har verksamhet i över 90 länder. SCA producerar hygienprodukter, mjukpapper, förpackningslösningar, tryckpapper och sågade trävaror.

SCA Hygiene Products i Göteborg har haft Carl Lamm som huvudleverantör i flera år och väljer nu att utöka samarbetet. Det nya avtalet innebär att SCA Hygiene Products får en sänkning av sina utskriftskostnader med 20 procent räknat över tre år.

- Nu förstärker vi vår relation med kunden med ett nytt mer omfattande avtal. SCA är en strategiskt viktig kund för oss, säger Hans Johansson, VD och koncernchef på Carl Lamm Holding AB.