Finansinstitut använder utskriftsteknologier för att möta kundkrav och öka lojaliteten

Ricoh Europe, London, 25:e juli 2018 – Personalisering, kostnadsbesparingar och miljöhänsyn är aspekter som driver införandet av nya utskriftsteknologier bland ledande aktörer inom finanssektorn i Europa framåt.

Enligt en ny europeisk undersökning med ett deltagande av 758 finansledare utförd på uppdrag av Ricoh Europe, anser 83 % att möjligheten att möta kundernas förväntningar på ett papperslöst möte och en mer individanpassad privatbank är de viktigaste utmaningarna för branschen. Och 58 % har redan börjat använda sig av nya utskriftsteknologier för att möta dessa krav.

David Mills, CEO för Ricoh Europe, säger: ”Finanssektorn genomgår förändringar. I takt med att utmanande banker och startup-företag tävlar om kunderna mot de redan etablerade bankerna, ändras branschen snabbt mot en digitalisering. Papperslösa system och nya utskriftsteknologier skapar en nödvändig agilitet för finansorganisationer som försöker konkurrera med nya, användarvänliga fintech-bolag.”

89 % av finansorganisationerna är säkra på sin möjlighet att kunna motsvara kundernas krav på papperslös fakturahantering. Men kundernas varierade krav och behovet av en större personalisering gör att det inte är helt enkelt. 69 % upplever att äldre kunder motsätter sig införandet av papperslösa fakturor.

Följaktligen, möjligheten att registrera preferenser och att individanpassa möten är avgörande för att vinna kundernas lojalitet. Utöver ny teknologi investerar 72 % i nyanställningar för att bättre kunna motsvara och föregå förändrade kundförväntningar. 51 % nyttjar nya utskriftsteknologier för att minska deras koldioxidpåverkan och att sörja för miljön.

Mills tillägger: ”Det är mycket vida känt att finanskunder är missnöjda med att få onödig eller irrelevant information. Nya utskriftsteknologier hjälper organisationer att effektivisera bankprocessen, uppnå kostnadseffektiviseringar och att främja en ökad miljömedvetenhet hos kunderna.”

Läs mer på http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/se.

Ricoh Sverige AB
Rikard Lenander
Marketing Director
E-post: rikard.lenander@ricoh.se
www.ricoh.se

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB http://www.facebook.com/RicohEurope

Ricoh is empowering digital workplaces using innovative technologies and services enabling individuals to work smarter. For more than 80 years, Ricoh has been driving innovation and is a leading provider of document management solutions, IT services, commercial and industrial printing, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in approximately 200 countries and regions. In the financial year ended March 2018, Ricoh Group had worldwide sales of 2,063 billion yen (approx. 19.4 billion USD).

For further information, please visit www.ricoh.se

###

© 2018 RICOH COMPANY, LTD. All rights reserved. All referenced product names are the trademarks of their respective companies.