IT-företaget Ricoh stärker positionen ytterligare i Värmland genom partner i Kristinehamn

21 mars 2013 – Ricoh IT Partner i Kristinehamn skapas genom att bolaget Kontorsutrustning i Kristinehamn AB lämnar Koneokedjan för att bli en exklusiv partner till Ricoh i östra Värmland. Det innebär att vi har en marknadsledare i regionen som stärkt positionen ytterligare.

Ricoh IT Partner i Kristinehamn kommer att marknadsföra Ricohs helhetserbjudande inom dokumenthantering, it och kommunikation (Visual and Unified Communication).

Detta är till fördel för kunderna, eftersom den nya leverantören får en ökad samlad kompetens och tillgång till Ricohs hela produktutbud.

– Det innebär att vi tagit nästa steg i vår partnerstrategi, där vi tillsammans med lokala samarbetspartner ska växa på utvalda marknader genom ett starkt partnerkoncept och erbjuda slutkunderna vårt breda produkterbjudande tillsammans med marknadens bästa support, säger Måns Sjöstedt, VD Ricoh Sverige AB.

– Vi har haft ett samarbete med Ricoh under många år och väljer nu att helt fokusera på detta och förstärka vår satsning inom IT, AV/Videokonferens och naturligvis dokumenthantering, säger Dan Larsson, VD på Kontorsutrustning i Kristinehamn AB.

Om Kontorsutrustning i Kristinehamn AB |
Företaget marknadsför produkter och tjänster inom IT och dokumenthantering till kunder i östra Värmland. Bolaget har 6 anställda och omsätter cirka 23 miljoner Skr. Det grundades 1997 och har byggt upp en stor kundbas inom både det privata näringslivet och den offentliga sektorn. De senaste åren har strategin varit att utveckla kunderbjudandet inom IT.

Ricoh Sverige AB
Måns Sjöstedt
E-post: mans.sjostedt@ricoh.se
www.ricoh.se

Kontorsutrustning i Kristinehamn AB
Dan Larsson
Tel: 0550-824 00

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB http://www.facebook.com/RicohEurope

|About Ricoh|
Ricoh is a global technology company specializing in office imaging equipment, production print solutions, document management systems and IT services. Headquartered in Tokyo, Ricoh Group, operates in more than 200 countries and regions. In the financial year ending March 2012, Ricoh Group had worldwide sales of 1,903 billion yen (approx. 23 billion USD). The majority of the company's revenue comes from products, solutions and services that improve the interaction between people and information. Ricoh also produces award-winning digital cameras and specialized industrial products. It is known for the quality of its technology, the exceptional standard of its customer service and sustainability initiatives.

Under its corporate tagline, imagine. change. Ricoh helps companies transform the way they work and harness the collective imagination of their employees.

For further information, please visit: www.ricoh.se

Det innebär att vi tagit nästa steg i vår partnerstrategi, där vi tillsammans med lokala samarbetspartner ska växa på utvalda marknader genom ett starkt partnerkoncept och erbjuda slutkunderna vårt breda produkterbjudande tillsammans med marknadens bästa support.
Måns Sjöstedt, VD Ricoh Sverige AB