Kreativare tryck med Ricohs nya neongula toner

Ricoh Sverige, Solna, 15 november 2016
Ricoh lanserar en neongul toner som kan hjälpa tryckerier att skapa kreativare, mera iögonfallande material.

Den neongula tonern är designad för den femte tonerstationen på den digitala arkpressen Ricoh Pro™ C7100X. Den möter ett växande behov av att kunna vara mer kreativ när man skapar trycksaker så att de uppmärksammas bättre på marknaden.

Den utökar färgskalan, förbättrar bildkvaliteten och kan användas som en solid färg, för att markera detaljer eller som en grafisk färg. Tillsammans med andra processfärger kan en hel neonpalett skapas.

Tonern är reflekterande i UV-ljus för att öka tryckmöjligheterna som erbjuds via standard-CMYK-färgerna, den vita tonern och lacket. Detta utökar möjligheterna att särskilja sig positivt. Tryckerier kan skapa visuellare kampanjer för sina kunder och fördjupa kundengagemanget.

– Den neongula tonern kommer att hjälpa våra kunder att skapa uttrycksfullare material med hög kvalitet och livfulla färger. Det finns en marknad för kvalitativa riktade trycksaker och med den här tonern i portföljen öppnas många nya möjligheter. Den dagliga verksamheten med allt från visitkort och inbjudningar till broschyrer och kataloger, kan dra nytta av en uppfinningsrik twist. Tonern erbjuder nya sätt att göra små eller riktade upplagor ännu effektivare och öka marginalerna, säger Tommy Segelberg, Nordic Operations Director för Ricoh PPBG, Ricoh Sverige.

Den neongula tonern kan installeras hos befintliga kunder så att de kan utöka funktionaliteten på den Ricoh Pro C7100X-press de har idag.

Utforska hela Ricohs utbud av tryckpressar på www.ricoh.se.

Tommy Segelberg, Director Nordic Operations, Production Printing Business Group, Ricoh Sverige AB
Tel: 08-621 90 08, E-post: tommy.segelberg@ricoh.se

| About Ricoh
Ricoh is a global technology company that has been transforming the way people work for more than 80 years. Under its corporate tagline – imagine. change. – Ricoh continues to empower companies and individuals with services and technologies that inspire innovation, enhance sustainability and boost business growth. These include document management systems, IT services, production print solutions, visual communications systems, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in approximately 200 countries and regions. In the financial year ending March 2016, Ricoh Group had worldwide sales of 2,209 billion yen (approx. 19.6 billion USD). For further information, please visit www.ricoh.se.

Den neongula tonern kommer att hjälpa våra kunder att skapa uttrycksfullare material med hög kvalitet och livfulla färger. Den dagliga verksamheten med allt från visitkort och inbjudningar till broschyrer och kataloger, kan dra nytta av en uppfinningsrik twist.
Tommy Segelberg, Nordic Operations Director för Ricoh PPBG, Ricoh Sverige.