Ricoh lanserar sin första skrivarserie med anpassningsbar översida

15 april 2016
Ricoh lanserar sin första skrivarserie med en översida som kan designas efter egna önskemål – en serie A4-skrivare för svartvitt i instegsnivå lämpad för hemmakontor och små till medelstora företag. Översidan kan designas med budskap eller bildspråk.

Ricohs nya och smarta serie SP 150 skriver ut 22 sidor per minut. Den ansluter fast eller trådlöst till en läsplatta eller smart enhet som fungerar som en virtuell kontrollpanel. Gränssnittet är intuitivt och det är enkelt att hantera skrivarens funktioner för utskrift, kopiering och skanning på den virtuella panelen. Skrivarinställningar justeras via Mac eller Windows.

SP 150-seriens plana ovansida kan skräddarsys efter användarens önskemål. De som har hemmakontor, små eller medelstora kontor kan särskilja sin enhet med iögonfallande design, text eller bild, som kan användas för att kommunicera viktiga budskap eller inspirera medarbetare samtidigt som kontoret får en helt unik utskriftsmiljö.

– Om du har en fantastiskt snygg smart enhet, en kraftfull pc och sofistikerad IT-utrustning till ditt förfogande. Då ska även utskriftsmiljön kunna vara lika avancerad. Vår tekniska kompetens och vår kundfokuserade strategi har utvecklat en skrivarserie som erbjuder hemmakontor och mindre företag lite roligare men enkel, tillgänglig och pålitlig utskrift, säger Carsten Jörgensen, Business Area Manager, Ricoh Sverige.

Ricohs bredare produktportfölj erbjuder enheter till alla branscher och marknadssegment och övertygande partnerprogram till återförsäljare. Starka alternativ till etablerade konsumentskrivare, vilket gör att partners kan få en mer balanserad produktportfölj.

Carsten Jörgensen, Business Area Manager, Ricoh Sverige AB
Tel: 08-734 33 94, E-post: carsten.jorgensen@ricoh.se

Följ oss på Facebook: www.facebook.com/Ricoh.Sverige.AB , www.facebook.com/RicohEurope

Ricoh is a global technology company that has been transforming the way people work for more than 80 years. Under its corporate tagline – imagine. change. – Ricoh continues to empower companies and individuals with services and technologies that inspire innovation, enhance sustainability and boost business growth. These include document management systems, IT services, production print solutions, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in over 190 countries. In the financial year ending March 2015, Ricoh Group had worldwide sales of 2,231 billion yen (approx. 18.5 billion USD). For further information, please visit www.ricoh.se

Om du har en fantastiskt snygg smart enhet, en kraftfull pc och sofistikerad IT-utrustning till ditt förfogande. Då ska även utskriftsmiljön kunna vara lika avancerad. Vår tekniska kompetens och vår kundfokuserade strategi har utvecklat en skrivarserie som erbjuder hemmakontor och mindre företag lite roligare men enkel, tillgänglig och pålitlig utskrift.
Carsten Jörgensen, Business Area Manager, Ricoh Sverige AB.