Ricoh Sverige utses till Karriärföretag 2017

Solna, 12 december 2017
Ricoh Sverige har certifierats som ett Karriärföretag för tredje året i rad. En certifiering är en kvalitetsstämpel för arbetsgivare som säkerställer hög kvalitet på employer branding-arbetet och unika karriär- och utvecklingsmöjligheter för medarbetare. Utmärkelsen delas årligen ut till 100 arbetsgivare.

2017 års certifierade Karriärföretag har utsetts av en jury bestående av employer branding- och rekryteringsexperter. Juryn har granskat deltagande organisationer utifrån hur väl employer branding-arbetet har utförts. En grundlig genomlysning har genomförts där samtliga deltagare har granskats utifrån tio huvudsakliga kriterier: pålitlighet, finansiell stabilitet, tillväxt, mångfald, jämställdhet, karriärmöjligheter, lyhördhet, kompetensutveckling, hållbarhet samt transparens.

I år har över 5 000 företag, 600 statliga verk, myndigheter och kommuner varit med i urvalsprocessen och konkurrensen för att få en plats bland de 100 bästa har ökat jämfört med tidigare år. Kraven har också höjts genom granskningen av relevanta kriterier för att säkerställa att arbetsgivare bedriver ett högkvalitativt employer branding-arbete och uppfyller de krav som krävs för att vara en trygg och attraktiv arbetsgivare.

– Att Ricoh får fortsätta att vara ett av 100 Karriärföretag i Sverige känns mycket hedrande, speciellt nu när konkurrensen har ökat. Kompetensutveckling är en långsiktig investering och att vi blir uppmärksammade inom detta område är ett fint betyg och ett viktigt kvitto på att vi driver och utvecklar ett hållbart företag. Vi är stolta över utmärkelsen att vara ett av de 100 bästa företagen att arbeta på sett till karriär- och utvecklingsmöjligheter, säger Elisabet Myrby, HR Manager på Ricoh Sverige.

Karriärföretagen har sedan 2002 tillsammans med sitt systerbolag Universum utsett Sveriges främsta arbetsgivare. Syftet med Karriärföretagen har varit att visualisera de bästa arbetsgivarna för Sveriges studenter, yrkesverksamma och Young Professionals och att belöna arbetsgivare för ett framgångsrikt employer branding-arbete.

Elisabet Myrby, HR Manager, Ricoh Sverige AB
Tel: 08-734 18 03, e-post: elisabet.myrby@ricoh.se

Tel: 08-734 18 68, e-post: magnus.christerson@ricoh.se

Följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/ricoh-sverige-ab

Ricoh is a global technology company that has been transforming the way people work for more than 80 years. Under its corporate tagline – imagine. change. – Ricoh continues to empower companies and individuals with services and technologies that inspire innovation, enhance sustainability and boost business growth. These include document management systems, IT services, production print solutions, visual communications systems, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in approximately 200 countries and regions. In the financial year ending March 2016, Ricoh Group had worldwide sales of 2,209 billion yen (approx. 19.6 billion USD). For further information, please visit www.ricoh.se.

Att Ricoh får fortsätta att vara ett av 100 Karriärföretag i Sverige känns mycket hedrande, speciellt nu när konkurrensen har ökat. Kompetensutveckling är en långsiktig investering och att vi blir uppmärksammade inom detta område är ett fint betyg och ett viktigt kvitto på att vi driver och utvecklar ett hållbart företag. Vi är stolta över utmärkelsen att vara ett av de 100 bästa företagen att arbeta på sett till karriär- och utvecklingsmöjligheter.
Elisabet Myrby, HR Manager på Ricoh Sverige.