Ricoh trycker verk till konstfinissage på Scandic Victoria Tower

Ricoh trycker konst för konstnärinnan Anneli Asp och Scandic Victoria Tower i Kista bjuder på sangria och snacks i skybaren.

På Scandic Victoria Tower i Kista den 3e februari 13-16 och den 4e februari 16-19.
Utställningen ”SIMPLY MAGIC” i hotellets vackra lokaler avslutas med omvänt vernissage under två dagar. Utöver konstnärinnans tavlor finns även ”Ella prints” till försäljning.

IT-företaget Ricoh har valt att hjälpa konstnärinnan att sprida verken genom att trycka upp ett begränsat antal noggrant utvalda verk.

Ricohs digitala tryckpress Pro C901 Graphic Arts Edition valdes tack vare god färgkvalitet och hög upplösning. PXPTM-toner i kombination med oljefri fixeringsteknik ger jämnt offsetliknande resultat, mjukare skuggningar och förbättrad färgregistrering. Ricoh Pro C901 producerar en stor mängd färgnyanser, ger jämn färgtäckning på färgintensiva ytor. Eftersom Ricoh Pro C901 kan arbeta med en stor mängd papperstyper – även de för offsettryck – har Fine Art-papper använts för enastående kvalitet avseende färg och hållbarhet.

Scandic Victoria Tower är inrymt i en spektakulär byggnad helt klädd i glas och ritad av Gert Wingårdh Arkitekter. Byggnaden har vunnit och fått ett flertal internationella utmärkelser men även inredningen har högt designfokus med möbler i 50-70-tals stil av många namnkunniga designers från företagen Vitra, Flos och Montana. Byggnaden är ca 118 meter hög och har en skybar högst upp i en del av våning 34.

Konstnärinnan visar ett 20-tal av sina verk i hotellets lobby och bar. De färgstarka motiven väcker lust och känslor.
Anneli Asp, alias frk Ella, började måla för två år sedan. Hon valde att lämna en karriär inom bank och finans för konsten.

Om konsten säger hon: ”Det är inga konstigheter, jag målar allt som är vackert och det jag själv vill ha på mina väggar." Under det senaste året har Anneli haft ett flertal utställningar samt även stått på scen på Maximteatern. ”Jag börjar tro på att ingenting är omöjligt och plötsligt händer det!”

För mer information kontakta:
Anneli Asp
Mobil: 0709-301080