Ricoh utökar med två häftestillverkare

Ricoh Sverige, Solna, 17 november 2016
Ricoh utökar utbudet kompatibla efterbehandlingssystem med Duplo DBM 350 och Duplo DBM för att hjälpa tryckindustrin att kostnadseffektivisera. Duplo DBM 350 och Duplo DBM är två robusta häftestillverkare som kan anslutas till Ricohs digitala arkpressar: Pro™ C9100, Pro™ C7100 och Pro™8200.

De är helautomatiska, snabba att installera, enkla att använda och effektiviserar hanteringen, vilket ger kortare ledtider för häftesproduktion.

DBM 600 stödjer även häftestillverkning i A4 liggande tillsammans med färgpressarna Ricoh Pro C9100 och Pro C7100.

– Tryckerier vill naturligtvis ha de mest effektiva och lönsamma systemen till sin utrustning. När de har investerat i en Ricohpress förväntar de sig en konsekvent produktivitet som även inkluderar efterbehandlingsprocessen. Vi har samarbetat med Duplo för att lösa efterbehandling av liggande A4-foldrar i kombination med support för liggande så kallade ”long sheets” (upp till 700 mm). Med dessa två efterbehandlingssystem kan vi erbjuda helhetslösningar som ökar produktionskapaciteten och effektiviteten, säger Tommy Segelberg, Nordic Operations Director för Ricoh PPBG, Ricoh Sverige.

Utforska hela Ricohs utbud av tryckpressar på www.ricoh.se.

Tommy Segelberg, Director Nordic Operations, Production Printing Business Group, Ricoh Sverige AB
Tel: 08-621 90 08, E-post: tommy.segelberg@ricoh.se

Tel: 08-734 18 68, E-post: magnus.christerson@ricoh.se

| About Ricoh
Ricoh is a global technology company that has been transforming the way people work for more than 80 years. Under its corporate tagline – imagine. change. – Ricoh continues to empower companies and individuals with services and technologies that inspire innovation, enhance sustainability and boost business growth. These include document management systems, IT services, production print solutions, visual communications systems, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in approximately 200 countries and regions. In the financial year ending March 2016, Ricoh Group had worldwide sales of 2,209 billion yen (approx. 19.6 billion USD). For further information, please visit www.ricoh.se.

Tryckerier vill naturligtvis ha de mest effektiva och lönsamma systemen till sin utrustning. När de har investerat i en Ricohpress förväntar de sig en konsekvent produktivitet som även inkluderar efterbehandlingsprocessen. Vi har samarbetat med Duplo för att lösa efterbehandling av liggande A4-foldrar i kombination med support för liggande så kallade ”long sheets”.
Tommy Segelberg, Nordic Operations Director för Ricoh PPBG, Ricoh Sverige.