Teknikmagasinet väljer Carl Lamm för hela sin utskriftshantering

Teknikmagasinet har valt Carl Lamm som helhetsleverantör av multifunktionsmaskiner och skrivare till samtliga butiker i Norden. Leveranser utanför Sverige sker genom tillverkaren Ricoh. Avtalet löper på tre år och innefattar även mjukvaror, service och support.

Teknikmagasinet är en återförsäljarkedja för framförallt hemelektronik med 90 butiker i Norden. Under 2008 omsatte man cirka 800 miljoner kronor. Nu väljer Teknikmagasinet att sluta ett funktionsavtal med Carl Lamm, där man betalar per kopia istället för att betala för maskiner, förbrukningsmaterial och service.

- Vi sökte en leverantör som kan leverera på rikstäckande nivå men även till våra butiker i Finland och Norge. Vi expanderar hela tiden och Carl Lamm presenterade ett flexibelt finansupplägg baserat på volym vilket passar en växande organisation som oss väldigt bra. I takt med att vi öppnar fler butiker kan vi bara lägga till maskiner i avtalet, säger Leif Vieri, IT-ansvarig på Teknikmagasinet.

- För en kedja som Teknikmagasinet som finns på alla orter i Sverige så är Carl Lamm en väldigt passande leverantör. Tack vare Ricoh kan vi dessutom leverera även i de övriga nordiska länderna, vilket var av betydelse i det här avtalet, säger Hans Johansson, VD och koncernchef Carl Lamm Holding AB.