Tre av Ricohs kommunikationsprodukter vinner pris på ISE 2016 Awards

20 april 2016
Tre av våra kommunikationsprodukter vann i tre olika kategorier på ISE 2016 Awards:

Ett team av juryrepresentanter besökte över 1 100 utställare på ISE 2016, världens största AV-mässa, som hölls i Amsterdam (9-12 februari) för att bedöma produktutbudet som visades och för att välja ut de bästa i varje kategori.

Ricohs monter på ISE visade vårt Connect & Collaborate-erbjudande som levererar produkter och tjänster som underlättar för ett effektivt och smidigt samarbete. Teknik som visades var nästa generations interaktiva skrivtavlor, projektorer och videokonferenssystem.

– Vi är oerhört stolta över att tre av våra produkter valts ut som vinnare bland tusentals produkter i respektive kategori. Vi har utvecklat vårt Connect & Collaborate-koncept och tjänsterna som ingår för att tillmötesgå krav från en krävande digitalt fokuserad arbetsstyrka. Alltfler yrkesverksamma har behov av att ha tillgång till information, att kunna sammanställa och dela dokument i realtid oavsett var de befinner sig. Och med våra lösningar är ett avancerat gränsöverskridande distanssamarbete fullt möjligt, säger Tobias Andersson, Director Communication Services, Ricoh Sverige AB.

Ricoh P3500 Unified Communication System är ett videokonferenssystem som integrerar video, ljud, text och interaktiv media i en enhet inte är större än ett A4-ark och som är lätt att bära med sig för interaktiva möten online. Det är enkelt att installera och kan användas för att länka flera webbplatser.

P3500 belönades även 2015 med iF Design Award, ett prestigefullt designpris som delats ut av iF International Forum Design GmbH sedan 1953. Vinnande produkter som uppmärksammas, bland 4 700 andra produkter, hyllas för sin överlägsna design.

Ricohs Huddle Space Meeting Room är en lösning som kan utnyttjas i öppna kontorsmiljöer. Man konverterar ett område till ett mötesutrymme för snabb och effektiv kommunikation. Det hjälper kunder att utnyttja sina fastigheter och lokaler maximalt. Ricohs interaktiv skrivtavla på 21,5 tum används som kärnprodukt, och ljudabsorberande paneler och sittplatser för 4-6 personer ställs upp för att skapa en enkel mötesplats som inte är bokningsbar. Det underlättar för grupper att träffas snabbt och enkelt för effektivt beslutsfattande och ökad produktivitet.

Ricohs bärbara videokonferenssystem är ett steg in i framtiden. Utrustningen består av en framåtvänd kamera och en HMD-skärm som bärs på huvudet plus ett batteripaket med en kontrollpanel. Bärbara videokonferenser används i specifika miljöer - inom sjukvården, logistik, och i farliga miljöer till exempel där en fälttekniker eller kirurg behöver konsultera en expert på annan plats via video. Med den här utrustningen kan experten se precis hur det ser ut. Ricoh kör koncepttester inom logistik och i gruvmiljöer för den här produkten.

Mer information om Ricohs kommunikationstjänster.

Tobias Andersson, Director Communication Services, Ricoh Sverige AB
Tel: 08-734 33 17, E-post: tobias.andersson@ricoh.se

Tel: 08-734 18 68, E-post: magnus.christerson@ricoh.se

Ricoh is a global technology company that has been transforming the way people work for more than 80 years. Under its corporate tagline – imagine. change. – Ricoh continues to empower companies and individuals with services and technologies that inspire innovation, enhance sustainability and boost business growth. These include document management systems, IT services, production print solutions, digital cameras, and industrial systems.

Headquartered in Tokyo, Ricoh Group operates in over 190 countries. In the financial year ending March 2015, Ricoh Group had worldwide sales of 2,231 billion yen (approx. 18.5 billion USD). For further information, please visit www.ricoh.se

Tobias Andersson, Director Communication Services, Ricoh Sverige AB.