• RICOH/

Ricoh Europe Holdings PLC har erhållit mer än 97 procent av rösterna och kapitalet i Carl Lamm Holding och fullföljer Erbjudandet

Report this content

Ricoh Europe Holdings PLC (“Ricoh”) offentliggjorde den 17 april 2009 ett rekommenderat kontanterbjudande till aktieägarna i Carl Lamm Holding AB (publ) (“Carl Lamm Holding”) att förvärva samtliga utestående aktier i Carl Lamm Holding (”Erbjudandet”).

Erbjudandet har accepterats av aktieägare representerande 10 885 746 aktier motsvarande cirka 97 procent av rösterna och kapitalet i Carl Lamm Holding. Ricoh har erhållit samtliga nödvändiga myndighetstillstånd för förvärvet av Carl Lamm Holding. Ricoh har beslutat att förklara Erbjudandet ovillkorat och att fullfölja Erbjudandet. Redovisning av likvid till dem som accepterat Erbjudandet beräknas påbörjas omkring den 22 maj 2009. För att möjliggöra för de aktieägare som ännu inte accepterat Erbjudandet att deltaga i Erbjudandet, har Ricoh beslutat att förlänga anmälningsperioden till och med den 29 maj 2009. Redovisning av likvid till de som accepterar Erbjudandet under den förlängda acceptperioden beräknas ske omkring den 4 juni 2009. Ricoh kan även komma att förvärva aktier i marknaden och avser att påkalla tvångsinlösen av utestående aktier i Carl Lamm Holding. Erbjudandet lämnas inte (och inte heller godkänns accept av aktieägare eller av någon annan för aktieägarens räkning) i någon jurisdiktion där genomförandet eller accept av Erbjudandet inte kan ske i enlighet med lagar och regleringar i dessa jurisdiktioner eller där genomförandet eller accept av Erbjudandet förutsätter ytterligare erbjudandehandlingar, registrerings- eller andra åtgärder än de som följer av svensk lag, förutom vid tillämpligt undantag. Erbjudandet riktar sig inte, direkt eller indirekt, till Australien, Hong Kong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Sydafrika eller USA.